رئیس بخش آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان امام رضا(ع) با اشاره به اینکه «من و همکارانم نگران هستیم که برداشته شدن محدودیت‌ها منجر به شرایط بدی شود»، گفت: اگر وضعیت شهری از قرمز به نارنجی تبدیل می‌شود، منظور این تبدیل وضعیت برگشتن کامل به شرایط عادی، رفتن به مهمانی‌ها، ترددهای بی‌جا و حضور در فروشگاه‌ها نیست.

کم‌رنگ شدن وضعیت‌شهرها به معنای بازگشت شرایط عادی نیست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا صداقت  با اشاره به اعمال محدودیت‌ها براساس رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع کرونا اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها باعث قرنطینه کامل برخی شهرها شد که اصطلاحا به آن لاک داون می‌گویند. در دو هفته اخیر تقریبا تمام شهرهای بزرگ در وضعیت قرمز بودند و این وضعیت باعث قرنطینه این شهرها شده بود اما با توجه به اعمال محدودیت‌ها کم‌کم برخی از شهرها تغییر رنگ دادند و کمی از محدودیت‌ها برداشته شد.

وی ادامه داد: اگر وضعیت شهری از قرمز به نارنجی تبدیل می‌شود، منظور این تبدیل وضعیت برگشتن کامل به شرایط عادی، رفتن به مهمانی‌ها، ترددهای بی‌جا و حضور در فروشگاه‌ها نیست. باید دقت شود که مردم همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برداشته شدن محدودیت‌ها برای امرار معاش و وضعیت اقتصادی است. این نگرانی برای من و همکارانم وجود دارد که برداشته شدن محدودیت‌ها منجر به شرایط بدی شود. حتما باید دقت شود که برداشته شدن محدودیت و از یک رنگ به رنگ دیگر پایین آمدن به معنای این نیست که همه چیز عادی است و ما دوباره به زندگی عادی بدون رعایت پروتکل‌های برگردیم.

صداقت با بیان اینکه «ما بعد از موج اول کرونا در کشور زود جشن گرفتیم»، تصریح کرد: بعد از آن سیزده‌بدر عالی که مردم خوب رعایت کردند و نیروی انتظامی هم خوب کار کرد، از شانزدهم‌هفدهم فروردین مردم به مشاغل خود بازگشتند، ماسک‌ها را فراموش کردیم و گفتیم ما بردیم و کرونا را شکست دادیم اما کرونا ما را غافلگیر کرد. تنها کشوری که در اردیبهشت پیک دوم را تجربه کرد ما بودیم. هیچ کشور دیگری در آن زمان پیک نداشت.

وی یادآور شد: باز هم تاکید می‌کنم معنای تبدیل قرمز به نارنجی برگشتن به مهمانی‌ها، ترددهای بی‌جا در خیابان و مراکز خرید نیست. شرایط اقتصادی ایجاب می‌کند مشاغل به صورت پلکانی باز شوند اما باید تا زمانی که این پاندمی وجود دارد تمام پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.