مدیر کشت و صنعت تربت حیدریه با اشاره به بهره‌گیری از جدیدترین دستگاه های کشاورزی از تولید ۲۰ درصد چغندر قند شهرستان رشتخوار توسط این مجموعه خبر داد.

تحقق جهش تولید با بهره‌گیری از ماشین آلات پیشرفته کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، احمد هراتی بیان کرد: امسال سطح زیر کشت چغندر حدود ۱۷۰ هکتار است و پیش بینی می شود ۱۰ هزار تن محصول برداشت شود. سال گذشته نیز ۹ هزار تن چغندر قند از سطح مزارع این مجموعه برداشت شد.
وی با اشاره به اختصاص تمامی چغندر تولیدی به کارخانه قند تربت وابسته به آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برداشت این محصول از آبان ماه آغاز شده و حدود دو ماه به طول می انجامد.
مدیر کشت و صنعت تربت حیدریه ادامه داد: در سال جاری از ارقام روزیر، کاناریا، افسوس، آذر و مودکس استفاده شده که مقاومت خوبی نسبت به بیماری هایی همچون رایزومانیا و ریزکتونیا دارد.
هراتی با تاکید بر لزوم توسعه مکانیزاسیون در کشت محصولات کشاورزی تصریح کرد: امسال در برداشت چغندر از جدیدترین دستگاه های موجود در کشور استفاده شده است؛ در همین راستا برای ۵۰ درصد از سطح این مزارع از کمباین مخصوص بهره گرفته شده که برداشت روزانه از سطح ۱۵ هکتار از مزیت های این دستگاه به شمار می رود.
وی ادامه داد: ضمن این که کاشت محصول با استفاده از دستگاه بذرکار پنوماتیک به دلیل برخورداری کیفیت بالا انجام شده است.
هراتی با اشاره به بالا بودن میانگین تولید چغندر توسط کشت و صنعت تربت حیدریه از سطح شهرستان رشتخوار گفت: تعذیه به موقع به ویژه مصرف ریزمغزی ها، استفاده از پهباد برای تغذیه و کنترل به موقع علف های هرز از جمله مواردی می باشد منجر به افزایش تولید امسال شده است.
هراتی افزود: کاشت، داشت و برداشت به موقع، از جمله نقاط قوت تولید این محصول محسوب می شود که حدود ۳۰ درصد از آن در اسفند ماه سال گذشته کشت شد و همین امر باعث شد تا با استفاده از نزولات آسمانی، آبیاری و سبزی مطلوبی داشته باشیم.
مدیر کشت و صنعت تربت حیدریه درباره روش آبیاری این مزارع نیز خاطرنشان کرد: تمامی اراضی مذکور با استفاده از سیستم تحت فشار تیپ و بارانی آبیاری شده اند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.