استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روح زیارت در ارتباط قلبی با ائمه اطهار(ع) و نصرت و یاری ایشان است، افزود: بعد مسافت در یاری دادن امام(ع) تأثیری ندارد.

چهارشنبه های امام رضایی/ شرط زیارت ارتباط قلبی است، نه مسافت

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایطی به وجود آمده است که زائران امکان حضور در صحن و سرای امام رئوف(ع) را ندارند اما می‌توان از راه دور قلب‌های خود را به امام(ع) پیوند زد و رضایتش را کسب کرد، رضایتی که قطعا دوری مسافت در آن نقشی ندارد.
باید دل‌ها را ابتدا آماده کنیم، سپس با قلب و دلی شکسته، نجواها و دعاهای خود را به سوی حرم شمس‌الشموس روانه کنیم و مطمئن باشیم که از حضرت پاسخ می‌گیریم.
«چهارشنبه‌های امام‌رضایی» نام و عنوانی آشنا هم برای مشهدی‌ها هم برای زائران حضرت در سراسر کشور است، روزی که مزین به نام امام رضا(ع) و زیارت ایشان است. در همین ایام شیوع ویروس منحوس کرونا نیز می‌توان با شوق وافر مراسم و مناسک این روز را بدون حضور در بارگاه رضوی به جا آورد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا محمدی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز درباره اهمیت و شیوه ارتباط با حضرت با وجود محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به خدا و دوستی با خدا و سیر و سلوک، زیارت ائمه اطهار(ع) است.
وی با بیان اینکه روح زیارت در ارتباط قلبی با ائمه اطهار(ع) و نصرت و یاری ایشان است، افزود: امسال که توفیق زیارت از نزدیک برای دلدادگان حضرت رضا(ع) مهیا نیست، از راه دور هم می‌توان این روحیه را در خود تقویت کرد. بعد مسافت در یاری ‌دادن امام(ع) تأثیری ندارد.
این سخنران مذهبی اشاره کرد: درست است که زیارت امام رضا(ع) از راه نزدیک و به صورت حضوری برکات زیادی به همراه دارد و مضجع شریف این امام همام منبعی از انرژی مثبت است، اما اتصال قلبی با حضرت(ع) مهم‌تر است.
وی افزود: اینکه عده‌ای تصور می‌کنند حاجت خود را فقط با زیارت حضوری ائمه اطهار(ع) و از نزدیک می‌توانند بگیرند تصور غلطی است زیرا اهل بیت(ع) حرف نگفته‌ ما را می‌شنوند و حرف ننوشته‌ ما را می‌خوانند. زمانی که ما احساس دل‌تنگی می‌کنیم و شوق زیارت امام رضا(ع) در دل‌هایمان زنده می‌شود، می‌توانیم از راه دور خلوتگاهی برای خود درست کنیم و با معشوق و محبوب خود ارتباط قلبی برقرار کنیم.
محمدی خاطرنشان کرد: زیارت از راه دور یکی از شکل‌های زیارت است که در این خصوص روایات بسیاری هم داریم. در روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) داریم که «هر کسی از راه دور به من سلام کند، فرشتگان مأمورند سلام فرد را به من برسانند و جواب من را نیز به آن شخص برسانند». در خصوص زیارت امام رضا(ع) هم این موضوع صدق می‌کند. مثلا در ایام ماه رجب که ماه زیارت حضرت رضا(ع) است ارادتمندان به حضرت(ع) از هر نقطه در کره خاکی می‌توانند به حضرت متصل شوند و با گفتن «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا» زائر حضرت رضا(ع) شوند.
وی در پایان گفت: فضای مجازی هم این امکان را برای عرض ارادت و زیارت از راه دور برای زائران حضرت رضا(ع) فراهم می‌کند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.