رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان از گروه طالبان خواست تا با استفاده از فرصت بوجود آمده برای برقراری صلح در افغانستان گامی بزرگ در این راستا بردارد.

عبدالله: طالبان با استفاده از فرصت کنونی گامی بزرگ در راستای صلح بردارد

قدس آنلاین: «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در نشست «صلح، رسانه‌ها و جامعه مدنی» در کابل با اعلام ادامه گفت‌وگوهای تیم‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان در قطر گفت: روز گذشته دو طرف مذاکره داشتند و نظرات یکدیگر را در مورد دستورجلسه مذاکرات شنیدند.

وی افزود که تیم‌های مذاکراتی دو طرف امروز نیز در میان اعضای خود مشورت می‌کنند و «بحث‌های بسیار جدی از فردا آغاز می‌شود».

عبدالله ادامه داد که دو طرف دستورکار مفصلی برای مذاکرات دارند و تاکید کرد که تیم دولت و طالبان هر کدام در نظر دارند برخی موارد زودتر مورد بحث قرار گیرد اما هدف باید رسیدن به صلح باشد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان که رهبری روند صلح را به عهده دارد از طالبان نیز خواست تا از فرصت بوجود آمده جهت برقراری صلح استفاده کند و در این راستا گامی بزرگ بردارد.

وی همچنین تاکید کرد که مردم افغانستان انتظار دارند که مذاکرات دولت و طالبان منجر به پایان جنگ و تامین صلح شود.

گفتنی است که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تاکید می‌کند که توقف جنگ در افغانستان به توافق جداگانه‌ای نیاز دارد زیرا در توافق این گروه با آمریکا درباره توقف جنگ هیچ چیزی گفته نشده است.

سخنگوی طالبان همچنین فاش کرد که فقه حنفی و توافقنامه قطر مبنای مذاکرات بین‌الافغانی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.