مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: حدود ۶۰ درصد از پزشکان طرف قرارداد با این سازمان در خراسان رضوی تجویزهای پزشکی خود را در قالب "نسخه الکترونیکی" می‌نویسند.

۶۰ درصد پزشکان تامین اجتماعی خراسان رضوی الکترونیکی نسخه می‌نویسند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید داستانی افزود: کل پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی در خراسان رضوی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر هستند که  بخشی از آنان در بخش نسخه نویسی الکترونیک فعال هستند.
وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از این تعداد پزشکان برای نسخه نویسی الکترونیک ثبت نام کرده و آموزشهای مربوطه را فرا گرفته و کد رهگیری دریافت کرده‌اند و به تدریج در بخش نسخه نویسی الکترونیکی فعال می شوند.  

مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۶۰ هزار نسخه الکترونیک در استان خراسان رضوی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش دارد.  
داستانی افزود:  طرح نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی خراسان رضوی شامل سه بیمارستان و ۱۶ درمانگاه و پلی کلینیک در سال ۹۵ اجرا شد اما عملیاتی شدن این طرح برای موسسات درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی استان همگام با کشور از سال ۹۷ در حال انجام است.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی ها بنا بود  از ۱۵ آذرماه امسال هیچ نسخه کاغذی در کشور از سوی پزشکان طرف قرارداد با بیمه تامبین اجتماعی صادر نشود که با توجه به فراهم نبودن زیر ساختها این تاریخ به تعویق افتاد.
مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: پزشکان و درمانگرها در قالب نسخ الکترونیکی می‌توانند نسخه‌ های خود را بدون استفاده از کاغذ از طریق سیستم ثبت کنند و این نسخه از طریق اینترنت برای استفاده در سایر پروسه‌های درمان مانند داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی به اشتراک گذاشته می ‌شود.  
داستانی به نتایج مثبت نسخه‌نویسی الکترونیکی اشاره و بیان کرد: حذف کاغذ و صرفه جویی های حاصله از این طریق، امکان ثبت شرح حال و سابقه بیمار،  پیشگیری از ارائه داروی اشتباهی به بیمار به علت ناخوانا بودن خط و امکان دریافت اقلام یک نسخه از داروخانه‌های مختلف با پوشش بیمه ای از جمله این مزایاست.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی یکی از مزایای صدور نسخ الکترونیکی برای پزشکان این است که تا  ۸۰ درصد مبلغ مورد تعهد بیمه را در همان روز دریافت کرده و بقیه این میزان  پس از بررسی‌ها پرداخت می‌ شود.
مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می شود.
داستانی افزود: سالانه سه میلیون بیمه شده در مراکز ملکی طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی به صورت سرپایی ویزیت و ۵۰ هزار نفر در بیمارستانهای تحت پوشش بستری می‌شوند.
تامین اجتماعی خراسان رضوی دارای ۱۹ بیمارستان و مرکز درمانی شامل سه بیمارستان در مشهد و تربت حیدریه، هفت پلی کلینیک و ۹ درمانگاه است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.