دبیر کمیسیون ماده ۱۰۰ (رسیدگی به تخلفات ساختمانی) شهرداری گناباد از افزایش ۱۰ درصدی این تخلفات در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

تخلفات ساختمانی در گناباد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حراز افزود: ۴۴۳  پرونده تخلف ساختمانی از ابتدای امسال تاکنون در این کمیسیون بررسی شده در حالی که طی مدت مشابه پارسال ۴۰۱ پرونده مورد بررسی قرار گرفته بود.  

وی ادامه داد:  ۳۳۵ مورد از پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ساختمانی گناباد مشمول جریمه شدند،  ۷۴ مورد رای تعریض یا تخریب گرفتند و بقیه تبرئه شدند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری گناباد گفت: کثرت ساخت و سازها و همچنین سرعت دهی بیشتر در رسیدگی به پرونده ها از عوامل مهم افزایش این تخلفات در این شهرستان است.

حراز افزود: شهروندان قبل از هر گونه اقدام عمرانی و ساخت و ساز، برای اخذ مجوز لازم به شهرداری مراجعه کنند تا با آرای جریمه یا تخریب در کمیسیون ماده ۱۰۰ رو به رو نشوند.  

طبق شیوه نامه کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها، برای تمامی زمین ها و املاکی که در محدوده شهر یا حریم شهر واقع شده اند بایستی قبل از هر گونه اقدام عمرانی، ساخت و ساز یا تفکیک ابنیه، پروانه ساختمانی و مجوز لازم از شهرداری اخذ شود در غیر این صورت شهرداری طبق قانون، ضمن مهر و موم سازه، اقدام قانونی را با رای کمیسیون ماده ۱۰۰ اعمال خواهد کرد.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.