مازندران- گرچه مسئولان در استان‌های مختلف خبر از تأثیرگذاری محدودیت‌های کرونایی داده و آن را اثربخش می‌دانند اما ظاهراً این نتیجه در مازندران چندان مطلوب نبوده است زیرا افزایش آمار بیماران مبتلا برای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هم تعجب‌آور شده است!

بهانه رفتن به شمال تمامی ندارد

قدس آنلاین-گروه استان: تمامی آمارهای کشوری حاکی از کاهش آمار کرونایی ها است اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگویی در پاسخ به این ابهام مبنی برافزایش مبتلایان اظهار کرده است که این افزایش به دلیل آن است که شروع پیک در مازندران با سایر شهرهای کشور متفاوت بوده و به همین دلیل اکنون ۹۸۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

ریشه‌های پنهان

اگر فقط چند دقیقه دریکی از همین ورودی‌های شهر و در کنار حافظان امنیت در جاده‌ها تأمل‌کنید با خودروهای ریزودرشتی روبرو می‌شوید که هرکدام از صاحبان آن برای سفر به شهرهای شمالی داستان‌های متفاوتی دارند.

در همین اثنا به یکی از همین خودروهای سواری مدل‌بالا به همراه خانواده‌ و انبوهی از مواد خوراکی و تنقلات پشت شیشه در ورودی شهر چالوس ملاقات می رسیم که از مأموران می خواهد به وی اجازه عبور بدهند زیرا بنا بر اظهارات راننده همسرش باید در بیمارستان برای عمل جراحی بستری شود.

گرچه لهجه و رنگ رخسار راننده برای هیچ‌یک از افراد حاضر درصحنه گویای بومی بودن نیست لذا تنها راه تشخیص رؤیت مدارک بیمارستان است که این مدارک را هم راننده به همراه ندارد و این ماجرا همین‌طور با جدل‌های فراوان همراه می‌شود!

در ایست و بازرسی‌های ورودی شهرهای شمالی داستان‌های متفاوتی نقل می‌شود یکی مادرش مریض است، یکی اهل چابکسر است اما پلاک تهران سوار می‌شود، یکی مهندس ساختمان است و پروژه‌اش در عباس‌آباد واقع‌شده و هزاران بهانه‌ای که نه تمامی دارد و نه راست و دروغش مشخص است و لذا در میان این بهانه‌ها همراه عده‌ای سعی دارند که آخر هفته را با این داستان‌های خیالی خود را به لب آب برسانند غافل از اینکه کرونا برای جان آن‌ها و خانواده‌شان در این استان دام گسترانیده است.     

ورود به شهرهای شمالی ممنوع

در همین راستا فرمانده انتظامی استان مازندران پیرامون محدودیت‌های اعمال‌شده توضیح می‌دهد: ممنوعیت‌های تعیین‌شده برای کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت با محل کار آن‌ها در یک نقطه قرار ندارد، هم‌وطنانی که نوبت عمل جراحی دارند و افرادی که دارای احضاریه زمان حضور در موعد مقرر تعیین‌شده هستند با ارائه مدارک مثبت شامل نخواهد شد.

مرتضی میرزایی بابیان اینکه محدودیت‌ها شامل خودروهای امدادی و درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر نمی‌شود، تصریح کرد: سایر خودروهایی که قصد ترددهای بین‌شهری رادارند می‌بایست برای تردد در شهرهای فاقد کنارگذر و یا کمربندی از معابر شهری که برای این منظور در نظر گرفته‌شده، بدون هرگونه توقف در طول مسیر اقدام کنند.

وی افزود: با استفاده از دوربین‌های پایش تصویری نسبت به نظارت و کنترل شهرها توسط پلیس راهور اقدام و در صورت مشاهده خودروها نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد.

وی گفت: در راستای اجرای طرح محدودیت‌های تردد تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ خودرو به دلیل نقض قوانین و مقررات مربوط به محدودیت‌های ترافیکی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی از ۵۰۰ هزار تومان تا یک‌میلیون تومان اعمال قانون شدند  و بیش از ۴۴ هزار دستگاه خودرو از مبادی ورودی شهرهای استان برگشت داده شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.