رییس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: از آغاز امسال تا کنون ۹۳۵ دوره رقابتهای شطرنج در قالب مسابقات برخط و یا حضوری بین فعالان این رشته ورزشی در سطح استان برگزار شده است.

برگزاری ۹۳۵ مسابقه شطرنج در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رضا پاشانجاتی  افزود: از این تعداد رقابتهای شطرنج ۳۵ مسابقه به صورت حضوری و با رعایت دقیق و کامل پروتکلهای بهداشتی پیشگیری از انتقال ویروس کرونا برگزار شده است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ مورد از این رقابتهای شطرنج امسال خراسان رضوی مربوط به ورزشکاران شهرستانهای این استان و ۷۳۵ مسابقه نیز مربوط به شطرنج‌بازان فعال در کلانشهر مشهد بوده است.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: ۹۵ درصد از کل این مسابقات شطرنج به صورت غیرحضوری و برخط و به طور رایگان برگزار شده ‌است.

پاشانجاتی افزود: امکانات هیات شطرنج خراسان رضوی و همچنین مواردی از جمله حق عضویت یا پرداخت ورودی مسابقات در تمام روزهای سال برای "بیماران خاص، ناشنوایان، نابینایان، معلولان جسمی - حرکتی، پیشکسوتان و قهرمانان" در این استان رایگان است و در همین چارچوب در اختیار شطرنج‌بازان متعلق به این گروهها قرار می‌گیرد. 

وی با بیان این که در این مدت ۶ شطرنج‌باز نوجوان خراسان رضوی به اردوی تیم‌ ملی شطرنج ایران دعوت شده اند افزود: دوره‌های داوری درجه ۲ و سه و نیز دوره مربیگری درجه سه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران هر کدام برای یک نوبت، امسال در خراسان رضوی برگزار شد.

او ادامه داد: امسال ۱۰ شطرنج‌باز خراسان رضوی به عضویت تیمهای دانش‌آموزی دختران و پسران ایران در آمده‌اند و ۶ شطرنج‌باز دیگر خراسان رضوی هم به مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اعزام شدند که تاکنون به رقابتهای نهایی این مسابقات راه یافته‌اند.

هزار و ۳۰۰ شطرنج‌باز با درجه بین‌المللی در خراسان رضوی فعالیت ‌دارند.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.