رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در بازدید از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، نهادینه سازی پژوهش در بخش کشاورزی را مسیر تحقق امنیت غذایی در کشور دانست.

پژوهش در بخش کشاورزی مسیر تحقق امنیت غذایی کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «محمدرضا اورانی» که با جمعی از مدیران و فعالان بخش کشاورزی و دامی استان از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بازدید کرد ضمن بیان این مطلب افزود: بکارگیری دانش، راندمان تولیدات کشاورزی در واحد سطح را ارتقاء می دهد.
اورانی خواستار تقویت ارتباط تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامی با مراکز پژوهشی شد ادامه داد: کشاورزان و دامداران خراسان رضوی برای مدیریت و کاهش ضایعات، افزایش راندمان و آسانتر کردن پروسه تولید می توانند از ظرفیت های علمی و تخصصی قابل توجه این مجموعه استفاده کنند.
وی به مشکلات عدم وجود راندمان قابل قبول جذب علوفه در دام اشاره و بیان کرد: در خوشبینانه ترین حالت ۳۵ درصد این نهاده در دام زنده دفع شده و وارد چرخه تولید انرژی نمی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان بازوی قدرتمند توسعه اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و دامی استان یاد کرد و خواستار تشکیل کمیته ای مشترک به منظور ایجاد هم افزایی برای استفاده موثر از ظرفیت های بخش کشاورزی و صنایع غذایی شد.
در ادامه «دکتر قدیر رجب زاده»، رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه این موسسه با توجه به مزیت های منطقه شمال شرق کشور در مشهد مستقر شده است، بیان کرد: این مرکز پژوهشی آمادگی خود را جهت همکاری همه جانبه برای فرآوری محصولات خام کشاورزی با هدف ایجاد زنجیره ارزش در این محصولات اعلام می دارد.
وی گفت: فرآوری تولیدات کشاورزی و دامی، کاهش ضایعات و استفاده از ضایعات برای خلق ثروت می تواند نقش موثری در تحقق امنیت غذایی کشور ایفا نماید.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.