مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: باغ زندگی، باغ خاطره و مجموعه بازی ویژه کودکان اوتیسم در مشهد احداث خواهد شد.

مجموعه بازی ویژه کودکان اوتیسم در مشهد احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احمدرضا سلامی درخصوص "باغ زندگی و باغ خاطره"، اظهار کرد: برای داشتن شهری سرسبز، شهروندانی شاداب، افزایش سرانه فضای سبز، توسعه فرهنگ درختکاری و... "باغ زندگی و خاطره" در دست بررسی و اقدام خواهیم داشت.

وی افزود: "باغ زندگی و خاطره" با رویکرد ثبت پلاک و نام گذاری درختان به نام تازه متولدین، تازه مزدوجین، اهدا کنندگان عضو و یادبود درگذشتگان در مشهد همزمان با ایام هفته درختکاری سال جاری اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: برابر برنامه‌ریزی انجام شده در این طرح، در جمعه پایانی هر ماه شهرداری مشهد با دعوت و مشارکت ثبت نام کنندگان، در اقدامی نمادین نسبت به کاشت و یا ثبت پلاک بر روی درختان اقدام خواهد کرد.

سلامی با بیان اینکه ارتفاعات جنوب مشهد و اراضی پلاک معجونی از جمله مکان های پیشنهادی برای اجرای این طرح است، تصریح کرد: نحوه ثبت نام و مشارکت شهروندان در این طرح پس از طی کردن زیرساخت های لازم برای اجرای طرح به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.


احداث مجموعه بازی ویژه کودکان اوتیسم در بوستان آبشار منطقه ۹

همچنین جواد اصغری، شهردار منطقه ۹ مشهد در مورد مجموعه بازی ویژه کودکان اوتیسم، اظهار کرد: مدیریت شهری در منطقه ۹ جهت انجام مسئولیت اجتماعی خود و همچنین تحقق شهر همگان در مشهد، ضمن اجرای طرح مناسب سازی معابر و بوستان‌ها برای معلولین، در احداث فضاهای شهری مناسب با نیاز افراد مبتلا به اوتیسم نیز اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به اجرای اقدامات ویژه کودکان اوتیسم در این منطقه، اظهار کرد: به منظور تقویت نشاط و شادابی و ارتقاء شرایط روحی و سطح تعاملات اجتماعی این کودکان، احداث مجموعه بازی ویژه کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۹ مشهد تصریح کرد: این مجموعه در مساحت ۳۰۰ مترمربع با اعتبار ۱.۲ میلیارد ریال در بوستان ۳۴۵ هزار متر مربعی آبشار واقع در دلاوران ۲۰، نخل ۵ در حال احداث است. احداث زمین این مجموعه با زیرسازی و مناسب سازی ویژه کودکان اوتیسم به پایان رسیده و با نصب وسایل بازی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

اصغری به اجرای اقدامات ویژه افراد دارای معلولیت در بوستان‌های این منطقه اشاره کرد و افزود: در ۱۶ نقطه از باغ وکیل‌آباد جمعا بیش از ۱۰۰۰ مترطول رمپ در مبادی ورودی باغ، ورودی‌های ساختمان‌های اداری، مساجد و مسیرهای منتهی به سرویس های بهداشتی احداث شده و در بوستان‌های بزرگ خورشید و کوه پارک نیز برای حضور آسان توانیابان اقداماتی اجرا شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تعمیر و بهسازی سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها، تهیه و نصب آبخوری ویژه برای استفاده افراد دارای معلولیت، احداث رمپ و مناسب‌سازی معابر و ورودی بوستان‌ها از دیگر اقداماتی است که طی سال جاری در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.