کوکاکولا برای سومین سال متوالی بعنوان بدترین کمپانی آلاینده محیط زیست به خاطر تولید زباله پلاستیکی در جهان شناخته شد و پس از آن هم "پپسی" و "نستله" از دیگر پیشگامان در تولید این آلاینده هستند.

۳ کمپانی بزرگ تولید زباله پلاستیکی در جهان

به گزارش قدس آنلاین، در یک بررسی سالانه توسط گروه زیست محیطی "Break Free From Plastic"، تقریبا ۳۵۰ هزار قطعه پلاستیک از ۵۵ کشور جمع آوری و مشخص شد که محصولات کوکاکولا - از جمله مارک های فانتا و اسپرایت - رایج ترین زباله‌های پلاستیکیِ مارکدار در محیط زیست هستند.

زباله های محصولات کوکاکولا در ۵۱ کشور از ۵۵ کشور جهان پیدا شده و زباله های پلاستیکی پپسی نیز در ۴۳ کشور از این ۵۵ کشور جهان دیده شده است.

گروه Break Free From Plastic از ۱۵ هزار داوطلب محلی برای بررسی زباله های پلاستیکی یافت شده در سواحل، پارک‌ها و خیابان های شهری در کشورهایی از جمله کلمبیا، کره جنوبی، تانزانیا و اسپانیا کمک گرفت.

از ۳۴۶ هزار و ۴۹۴ قطعه زباله پلاستیکی جمع‌آوری شده ۶۳ درصد از مارک‌های شناخته شده و باقی آنها از بیش از ۵۰۰۰ مارک مختلف بوده است.

"آبیگیل آگویلار" هماهنگ‌کننده منطقه‌ای کمپین جدایی از پلاستیک در دفتر جنوب شرق آسیایی سازمان "صلح سبز" دراین‌باره می‌گوید: این شرکت‌ها مدعی هستند که به بحران پلاستیک رسیدگی می‌کنند اما همچنان به سرمایه گذاری روی راه‌حل‌های اشتباه و در عین حال همکاری با شرکت های نفتی حتی برای تولید پلاستیک بیشتر ادامه می‌دهند.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، تولید پلاستیک بهای سنگینی برای محیط زیست دارد. حتی با تلاش برای بازیافت، همچنان حجم عظیمی از زباله‌های پلاستیکی به محل‌های دفن زباله، اقیانوس‌ها یا دستگاه‌های زباله‌سوز سرازیر می‌شوند. همچنین طبق داده های موجود در Break Free From Plastic تنها ۹ درصد پلاستیک تولید شده تاکنون بازیافت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.