دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه روابط تهران - باکو باید به بالاترین سطح ممکن ارتقاء داده شود، تاکید کرد: کشورهای منطقه باید با حسن همجواری و اشتراک مساعی از ایجاد کانون‌های جدید ناامن‌ساز و نگران‌کننده جلوگیری کنند.

در دیدار شمخانی و سفیر آذربایجان چه گذشت؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، «جیحون بایرام‌اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که به تهران سفر کرده است،  بعد از ظهر امروز با دریابان «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره مسایل دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با او گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار، از برقراری صلح میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان و بازگشت بخش‌های اشغالی به سرزمین اصلی، ابراز خرسندی و برای دولت و ملت جمهوری آذربایجان در مسیر رشد و توسعه آرزوی موفقیت کرد.  

شمخانی با بیان اینکه روابط تهران - باکو باید به بالاترین سطح ممکن ارتقاء داده شود، گفت: اتمام پروژه‌های مشترک و اجرای توافقات فیمابین و شروع همکاری‌های جدید در حوزه‌های گوناگون نیازمند اهتمام جدی‌تر است.  

دبیر شورای عالی امنیت ملی علاقه‌مندی ایران برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده و آسیب دیده از جنگ را با توجه به تجارب و توانمندی‌های فنی و مهندسی اعلام کرد.

وی با تبیین اقدامات شرارت‌آمیز مثلث جنگ‌افروز و تروریستی آمریکایی،  صهیونیستی و داعشی، حضور آنان در هر نقطه‌ای از جهان به ویژه منطقه غرب آسیا را خسارت‌بار و بحران‌آفرین و خروج آنان از منطقه را موجب ثبات و آرامش ذکر کرد و اظهار داشت: کشورهای منطقه باید با حسن همجواری و اشتراک مساعی از ایجاد کانون‌های جدید ناامن‌ساز و نگران‌کننده جلوگیری کنند.

وی با اشاره به برخی فضاسازی‌هایی که از سوی رسانه‌های مشکوک با هدف بدبین کردن شهروندان دو کشور نسبت به یکدیگر صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: لازم است این گونه اقدامات غیرسازنده و تفرقه‌آفرین با جدیت و حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گرفته و متوقف شود.

«جیحون بایرام‌اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این دیدار، با تشکر از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران قره‌باغ از مواضع حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای در حمایت از پایان اشغالگری و بحران قدردانی کرد.

وی با اشاره به عزم رهبران دو کشور بر توسعه و تحکیم روابط و همکاری‌های میان تهران و باکو، آمادگی جمهوری آذربایجان را برای ارتقای سطح روابط در حوزه‌های گوناگون اعلام کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با ابراز همدردی به خاطر شهادت دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شهید فخری‌زاده، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.