عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از واردات کامیون‌های مستعمل دست دوم از اروپا و ترخیص این کامیون‌ها از گمرک گفت:‌  واردات کامیون‌های مستعمل دست دوم اروپایی با راهبرد اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

واردات کامیون‌های دست دوم، با راهبرد اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد

روح‌الله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا و آوج  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید، گفت: انتظار است مسئولین دولتی در سال جهش تولید به تولید در داخل توجه کنند نه واردات.

وی با اشاره به واردات کامیون‌های مستعمل و دست دوم از اروپا و دپوی آنها در گمرگ به مدت سه سال گفت: با عنایت به اینکه در سال جهش تولید باید به افزایش تولید در داخل فکر و برنامه‌ریزی کرد، واردات این کامیون‌های دست دوم جای تعجب دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه حمل و نقل ناوگان جاده‌ای استفاده کرد، گفت: به جای واردات باید از تولیدات داخلی حمایت شود.

عباسپور تأکید کرد: واردات کامیون‌هایی که مستعمل  و دست دوم هستند قطعاً با راهبرد اقتصادی مقاومتی مغایرت دارد.

وی گفت: سؤال ما از آقایان و مسئولین مربوطه این است که چرا کامیون دست دوم و مستعمل وارد می‌کنند و اگر قرار بر واردات است حداقل کامیون‌های نو و مناسب باید وارد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: توجه به واردات در سال جهش تولید سیاست درست و مناسبی نیست.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پنچ شنبه گذشته از آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: ترخیص کامیون‌های وارداتی با موافقت و دستور رئیس‌جمهور به وزیر صمت و رئیس کل بانک‌ مرکزی انجام می‌شود. 
رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی دستور داد تا این وزارتخانه مجوز ترخیص کامیون‌های 3 سال ساخت و رسوبی را به گمرک اعلام کند تا واردکنندگان بتوانند فرآیند نوسازی ناوگان باری جاده‌ای را تکمیل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.