فرماندار کلات در استان خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی ۵۰۰ واحد دامداری سبک به عنوان مهمترین طرح دامپروری این شهرستان در انتظار تامین اعتبار از سوی آستان قدس رضوی است.

 مهمترین طرح دامپروری کلات در انتظار تامین اعتبار است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصری افزود: این طرح مهم  از سوی معین اقتصادی شهرستان با حمایت آستان قدس رضوی در قالب توانمندسازی خانوارهای دامدار اجرا می‌شود که در این راستا آستان قدس رضوی تامین اعتبار برای خرید دام با نژاد اصلاح شده را برعهده دارد.

وی ادامه داد: تفاهمنامه‌ای نیز با مجموعه "صیانت از آب و خاک" فردوس در خراسان جنوبی به عنوان یک مرکز اصلاح نژاد دام منعقد شده که قرار است در اجرای ۵۰۰ دامداری سبک از تجارب این مرکز بهره گرفته شود.

فرماندار کلات گفت: نیمی از جمعیت شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در بخش دامداری و نیمی دیگر در حوزه کشاورزی فعالیت دارند که فعالان هر دو بخش طی سال گذشته به دلایل مختلف متضرر شدند، بنابراین راه اندازی ۵۰۰ واحد دامی کوچک با بهره‌گیری از روشهای نوین در رفع مشکلات خانواده‌های دامدار شهرستان بسیار کارگشا خواهد بود.

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.

حدود هشت هزار نفر از ساکنان این شهرستان در مناطق پراکنده عشایری به دامداری اشتغال دارند، حدود ۱۰ هزار نفر در مرکز و شهر کلات نادر زندگی می‌کنند و بقیه نیز ساکن روستاهای این شهرستان مرزی و کوهستانی هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.