مشهد- پرونده شرکت لیزینگ خودرو پرهام آزادشهر، ۳۳ هزار صفحه با سه هزار شاکی دارد.

اموال دست رفته مال‌باختگان گلستانی به دست آن ها می رسد

قدس آنلاین-گروه استان ها: این‌که همچنان لیزینگی ها می‌توانند با ادعای واهی، از هزاران تن از هم‌وطنان در سراسر کشور اخاذی و کلاه‌برداری کنند، مسئله‌ای است که به نظر می‌رسد باید بافرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی دقیق قوانین و سخت‌گیری در اعطای مجوز به این شرکت‌ها، مسئله را ریشه‌یابی کرد.

در سال‌های اخیر، لیزینگ کیمیا خودرو اسپولوس از ۱۱۷۰ نفر در سراسر کشور، کلاه‌برداری  کرد و یکی  از بزرگ‌ترین پرونده‌های کلاه‌برداری در صنعت  لیزینگ کشور شد.

در این پرونده، دلینا، مهدی و مرتضی فتاحی نیا که خواهر و برادر  دهه شصتی و هفتادی بودند، از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ با راه اندازی چندین  شرکت، از هزاران تن، اخاذی کردند.

در استان گلستان نیز شرکت بازرگانی تجاری پرهام گستر قوام (سهامی خاص) نیز به شماره ثبت ۶۷۵۰ که بیست و دوم فروردین‌ماه سال نودوپنج در اداره ثبت شرکت و مؤسسات غیرتجاری گنبدکاووس تأسیس‌شده بود با همکاری سه برادر به نام، علی قوانلو، مهدی قوانلو و نادر قوانلو، با ایجاد یک شرکت لیزینگ از ۳۰۰۰ نفر در کشور اخاذی کردند که بعدها معلوم شد آن‌ها تنها نبودند و لذا همدستانشان نیز افشاء شد.

بازگشت اموال ازدست‌رفته

گرچه این سه برادر کلاه‌بردار با ورود دستگاه قضایی دستگیر و روانه زندان شدند اما مهم‌ترین موضوع برای شاکیان رسیدن  به اموال ازدست‌رفته بود که حالا بنا بر اظهارات رئیس دادگستری گلستان مسیر رسیدن مالباختگان به اموال خود نیز هموارشده است.

در این رابطه رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به نزدیک شدن مال‌باختگان شرکت پرهام آزادشهر به اموال‌ ازدست‌رفته گفت که اموال محکومان این پرونده به مزایده گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار داشت: مزایده ۱۴ ملک این افراد انجام شد و به‌زودی پول ناشی از فروش آن به‌حساب دادگستری واریزشده و سپس شاکیان این پرونده می‌توانند به نسبت طلب و میزان پول فروش املاک، پول خود را دریافت کنند.

رئیس دادگستری کل گلستان گفت: پرونده معروف به پرهام آزادشهر که رأی آن سال گذشته در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی  استان صادر شد تعداد دو هزار ۵۰۰ شاکی از گلستان دارد که یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال مال خود را ازدست‌داده‌اند.

هاشمیان یادآور شد: بررسی دوباره لیست اموال محکومان این پرونده و اجرای تشریفات قانونی مربوط به مزایده این املاک از علل طولانی شدن اعلان عمومی مزایده بود.

وی اعلام کرد: سه محکوم پرونده ۳۳ هزارصفحه‌ای پرهام آزادشهر با عنوان ثبت‌نام خودروهای لیزینگی از ۲ هزار و ۸۱۹ نفر در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان میلیاردها تومان کلاه‌برداری کردند.

بر اساس دادگاه و پس از پنج جلسه رسیدگی، محکومین به رد مال به شکات و مالباختگان به همراه درمجموع ۵۰ سال زندان، شلاق و هم‌چنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.