مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی گفت: بازار مجازی ارغوان ویژه بانوان تولیدکننده استان و در حمایت از زنان سرپرست خانوار فعال شد.

بازار مجازی ارغوان در حمایت از زنان سرپرست خانوار خراسان رضوی فعال شد

به گزارش قدس آنلاین، طاهره طهماسبی افزود: شیوع کرونا باعث شد بسیاری از کسب وکارها با چالش روبرو شوند که زنان تولیدکننده بیش از مردان دچار مشکل شده‌اند.
وی ادامه داد: خراسان ضوی از استانهایی است که بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی و کمترین نرخ بیکاری زنان را دارد و زنان این استان در حوزه های مختلف وارد بازار کار شده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان ‌رضوی گفت: بسیاری از زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست با آموزش‌های کاربردی مانند دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای توانسته‌اند مهارت‌های حرفه‌ای بیاموزند و کالاهای با کیفیت مطلوب تولید کنند و اکنون با محدودیت‌های ناشی از کرونا نیاز به بستر و امکاناتی دارند که بتوانند براین محدودیتها غلبه کنند.

وی افزود: در این راستا به منظور حمایت از بانوان تولیدکننده در این استان، بازار مجازی "ارغوان" در فضای اینستاگرامی راه‌اندازی شد تا  محصولاتی که مناسب با نیاز روز هستند در این فضا عرضه شوند.

طهماسبی ادامه داد: در این بازار مجازی ۵۰۰  قلم از محصولات تولید شده توسط حدود ۱۵۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست این استان نظیر صنایع دستی، کیک و دسر، عرقیات و خشکبار و انواع پوشاک با ارایه مشخصات محصول و قیمت ارایه می‌شود و بازدیدکنندگان از این صفحه می‌توانند در صورت تمایل محصولات را خریداری کنند.

وی گفت: همچنین در این بازار، نمایشگاه ارغوان ویژه شب یلدا تا ۳۰ آذر ماه فعال شده و امکان خرید اینترنتی خدمات و محصولات به آسانی و بدون مراجعه حضوری از طریق آدرس https://instagram.com/bazarearghavan فراهم شده ‌است.

یش‌بینی می‌شود بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در خراسان رضوی وجود داشته باشند که تا کنون ۱۶ هزار نفر آنان برای دریافت خدمات مستمری درخواست داده و با تایید مشمولیت زیرپوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.