عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراجعه دیر هنگام بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به مراکز درمانی و یا بهداشتی روند درمان را سخت و پیچیده می‌کند.

مراجعه دیر هنگام بیماران کرونایی به مراکز درمانی، روند درمان را سخت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صداقت عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مواقعی که کرونا خفیف است از بیماران خواسته می‌شود که برای پرهیز از خطرات احتمالی به بیمارستان مراجعه نکنند و از طریق تماس با سامانه ۱۹۱ و ۴۰۳۰ به درمانگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت و کلینیک‌های تخصصی برای دریافت خدمات هدایت می‌شوند.
او افزود: در صورتی که نیاز به بستری از سوی همکاران پزشک تایید شد بیمار حتما باید بستری و تحت درمان‌های استاندارد و تخصصی قرار گیرد و در صورت امتناع بیمار از حضور در بیمارستان ممکن است علائم و عوارض کرونا در او شدت یابد و در چنین شرایطی فرآیند درمان سخت‌تر شده و ممکن است کاری از تیم پزشکی بر نیاید.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) به نگرانی و دغدغه کادر درمان با تغییر وضعیت کرونا از قرمز به نارنجی یا زرد اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای محدودیت‌های کرونایی تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونا در سطح کشور کاهش یافته، اما این بدان معنا نیست که شرایط به حالت عادی برگشته است.
صداقت بیان کرد: تغییر وضعیت کرونا در قالب رنگ‌های تعیین شده به معنای برقراری مهمانی، دورهمی‌های خانوادگی، شب یلدا، تردد بیجا و حضور در فروشگاه‌های بزرگ و کوچک نیست
او تصریح کرد: برداشتن برخی از محدودیت‌ها برای امرار معاش و چرخیدن چرخه اقتصادی کشور است و مردم باید توجه داشته باشند همچنان اجرای توصیه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و در خانه ماندن را رعایت کنند.
رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تاکید کرد: در صورت بی توجهی به محدودیت‌ها احتمال گسترش بیماری همانند شیوع موج دوم کرونا در اردیبهشت امسال تکرار خواهد شد، زیرا که در اواخر فروردین ماه سریع جشن گرفتیم که کرونا را شکست دادیم و پس از مدتی غافلگیر شده و شاهد اوج دوم کرونا بودیم که هیچ کشوری آن را تجربه نکرد.
صداقت اظهار کرد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بدون همراهی و مسئولیت پذیری تک تک افراد جامعه در اجرای توصیه‌ها و محدودیت‌های کرونایی بهداشتی میسر نیست.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.