کارشناس مسوول امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در مشهد خبر داد

کیت‌های تشخیص سریع کرونا به مشهد رسید

به گزارش قدس آنلاین،  فاطمه کیانی گفت: کیت‌های تشخیص سریع کرونا با عملکرد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای، برای شناسایی سریع و ردیابی بیماران و آزمایش‌های تشخیصی، ابزاری مناسب است و بسیاری از کشورها از آن استفاده می‌کنند.

وی کاهش زمان و هزینه آزمایش را از جمله ویژگیهای این کیت‌ها عنوان کرد و افزود: برخی کشورها از این‌ روش برای بیماریابی سریع استفاده می‌کنند و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش افراد، علائم بیماری در آنان کنترل می‌شود تا مبتلایان در روزهای اول شناسایی شده و روند بهبودی آنان به‌ نحو مطلوب انجام شود.

کارشناس مسوول امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کیت تشخیص سریع کرونا در داخل کشور طراحی و  تولید شده و از هفته گذشته بین دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی سراسر کشور توزیع گردیده است.

وی گفت: قرار است این‌ کیت‌ها در مراکز غربالگری کرونا یا بر حسب نیاز در مراکز تجمع مانند سرای سالمندان، سربازخانه و پادگان‌ها و نیز در منازل مردم استفاده شود و امکان تهیه این‌ کیت برای شهروندان عادی به‌ صورت عمومی وجود ندارد و اگر فردی بخواهد از این کیت‌ها استفاده کند، باید به مراکز منتخب مراجعه نماید.

کیانی افزود: کیت‌های تشخیص سریع کرونا مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است و حساسیت مناسبی دارند و  نتایج آنها می‌تواند مورد استناد آزمایش‌ها و تحلیل‌های بالینی قرار گیرد.

۸۰ درصد جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در  دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۹۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۷۶۵ هزار و ۶۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.