۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کد خبر: 731577

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی در گفت و گویی مواضع کشورش را درباره مسائل مرتبط با ایران با توجه به تصمیم رئیس جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای مطرح کرد.

امارات: "برجام پلاس" می‌خواهیم

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه خبری آل اسرائیل نیوز، انو قرقاش وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در امور خارجی در گفت و گویی اختصاصی با این پاگاه در پاسخ به این سوال که امارات متحده با توجه به تصمیم دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آن را در سال ۲۰۱۸ ترک کرد، چه پیامی برای دولت آمریکا درباره ایران دارد، گفت: مورد شماره یک این است که آخرین چیزی که ما می خواهیم درگیری با ایران است. چرا که در مجاورت و بسیار نزدیک به ایران زندگی می کنیم. با وجود این که مسائلی جدی بین ما و ایران وجود دارد، این مسائل باید از راه سیاسی و دیپلماتیک حل شوند. نمی خواهم مسائل ایران را ساده فرض کنم. فکر می کنم که مسائلی مهم هستند. 

قرقاش در ادامه این گفت و گو اظهار کرد: مورد دوم این است که ما فکر می کنیم در جایی که ایران مشارکت دارد یک پیشرفت تدریجی و آرام باید وجود داشته باشد اما ما بسیار با ایده  «برجام پلاس پلاس» موافقیم. برجام پلاس پلاس به این معناست که چنین توافقی باید دربرگیرنده فعالیت ایران در منطقه باشد و به کل مسئله موشک ها هم بپردازد. نمی دانم که شما مقاله تام فریدمن را در روزنامه نیویورک تایمز دیده اید یا نه، فکر می کنم هفته پیش بود. تام فریدمن اساسا نوشته بود که بایدن صرفا نمی تواند به برجام بازگردد. منطقه تغییر کرده است و همه نگران دقت موشکی و توان هسته ای ایران هستند و او حمله به آرامکو را نشانی واضح از توان ایران تلقی می کند. بنابراین من فکر می کنم که این کارها باید انجام شوند.اظهارات این مقام اماراتی درباره فرابرجام در پی این مطرح می شود که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز جمعه در گفت‌وگویی با اشپیگل گفت: نوعی "توافق هسته‌ای پلاس" نیاز است که آن نیز در راستای منافع ما باشد.

قرقاش در اظهاراتی زیاده‌خواهانه ادامه داد: "ما انتظارات واضحی از ایران داریم: نه سلاح هسته‌ای و نه برنامه موشک‌های بالستیکی که کل منطقه را به خطر بیاندازد. ایران همچنین باید نقش دیگری را در منطقه بازی کند."

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.