عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست مشترک اعضای این کمیسیون با آیت‌الله رئیسی رئیسه قوه قضائیه در روز یکشنبه خبر داد.

نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس قوه قضائیه

قدس آنلاین: سید غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا و معاونان وی در محل قوه قضائیه در روز یکشنبه (23 آذرماه) خبر داد.

وی اظهار داشت: نحوه تعامل کمیسیون اقتصادی با قوه قضائیه، نظارت بر خصوصی‌سازی‌ها از جانب هر دو طرف، مسئله رسوب کالاهای اساسی در گمرکات و موضوع پرونده‌های فرارهای مالیاتی از جمله محورهای جلسه اعضای کمیسیون با مسئولان قوه قضائیه است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای این نشست مشترک بررسی طرح‌ها و لوایحی است که با موضوعات مشترک حقوقی و قضایی در دست اقدام است، اضافه کرد: بررسی راهکارهای افزایش شفافیت اطلاعات اقتصادی برای پیشگیری از ورود فساد در نظام اقتصادی کشور از دیگر محورهای این نشست است.

نظری با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی محتوای قانون از منظر دستگاه قضایی برای افزایش اثربخشی و کارایی قوانین اقتصادی از دیگر محورهای این جلسه است، گفت:امیدوارم با افزایش همکاری‌های بین مجلس و قوه قضائیه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اصلاح و تدوین قوانین مؤثر و نظارت درست بر اجرای آنها شاهد کاهش فساد باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیف ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    می بایستی کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر نتیجه ارسال پرونده موسسه کاسپین و فرشتگان بر طبق آیین نامه ۲۳۶ داخلی مجلس به قوه قضاییه در سال ۹۷ و اعلام جرم دیده بان شفافیت و عدالت شوند و دلیل اینکه رسیدگی به این پرونده تا این حد طول کشیده چیست؟ و اینکه چرا علارغم اعلام حدود یک ماه پیش سخنگوی دستگاه قضا هنوز جلسات رسیدگی به این پرونده در دادگاه تشکیل نشده؟