کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: شهرستان قوچان در خراسان رضوی شب گذشته با کمینه دمای ۱۵ درجه زیر صفر سومین شهر سرد کشور بوده است.

قوچان با ۱۵ درجه زیر صفر سومین شهر سرد کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، آیدا فاروقی افزود: دیشب "کوسه" واقع در استان خراسان شمالی با کمینه دمای ۲۱ درجه سردترین شهر کشور گزارش شده است.

وی ادامه داد: شب گذشته به غیر از چند شهرستان در جنوب و جنوب غرب خراسان رضوی بیشتر مناطق استان دمای زیر صفر درجه سلسیوس را تجربه کردند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ماندگاری هوای سرد تا روز دوشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد به طوری که بیشینه دمای هوای مشهد برای فردا صفر درجه پیش‌بینی شده است و کمینه دمای هوای این شهر برای یکشنبه شب تا ۶ درجه زیر صفر می رسد.

فاروقی افزود: کمینه دمای هوای امروز مشهد یک درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به دیروز یک درجه کاهش دارد.

وی ادامه داد: بارش باران و برف طی عصر روز گذشته در بیشتر شهرستانهای خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین آن در ریوش با ۴.۴ میلیمتر ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت در شهرستانهای قوچان، مشهد، کلات، سرخس، چناران، نیشابور، تربت جام، فریمان، جغتای، جوین، درگز، ریوش و خوشاب خراسان رضوی برف بر روی زمین نشسته است که بیشترین آن در درگز با ارتفاع  هشت سانتی متر و پس از آن در قوچان با ارتفاع سه سانتی متر است.

فاروقی افزود: بارشهای باران و برف تا عصر روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد و این بارشها امروز بیشتر به صورت برف رخ می دهد که در ساعات پایانی شب بر شدت آن در نیمه شرقی استان افزوده می شود.

وی ادامه داد: طی این مدت کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، مه آلودگی و کاهش میدان دید، یخبندان شبانه و لغزندگی معابر برای مناطق مستعد خراسان رضوی پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای ۱۵ درجه زیر صفر و مه ولات با بیشینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.