با پیگیری‌های مداوم دادستان مشهد و دستور قاطع قضایی، سرانجام نخستین خانه سازمانی از تصرف غیرقانونی یکی از مدیران سابق و برکنارشده استانی خارج و در اختیار اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی قرار گرفت.

نخستین خانه سازمانی تخلیه شد

حال باید منتظر بود و دید بیش از ۴۰ مدیر دیگر که آن‌ها هم به صورت غیرقانونی و غیرشرعی در خانه‌های سازمانی حضور دارند، بیت‌المال را پس خواهند داد یا باز هم دادستانی باید وارد گود شود.

پیگیری مستمر رسانه‌ای

۱۹ آبان ماه سال جاری بود که اطلاعاتی به تحریریه روزنامه قدس واصل شد و به این واقعیت تلخ اشاره کرد که مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی حدود هفت ماه پس از بازداشت و عزل شدن از سمتش، خانه سازمانی ویلایی را که در یکی از بهترین خیابان‌های بولوار سجاد واقع شده تخلیه نمی‌کند.

با توجه به اینکه این اقدام خلاف شرع و قانون بود، پیگیری ماجرا در دستور کار تیم رسانه‌ای قرار گرفت. از همین رو و در نخستین مرحله پی بردیم که خانه سازمانی مورد اشاره توسط اداره کل راه و شهرسازی تحویل این فرد شده، برای همین و پس از انجام هماهنگی‌های لازم به سراغ معاون وقت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی رفتیم.رضا ناصری در واکنش به چرایی عدم‌تخلیه واحد مسکونی توسط مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی گفت: این افراد از سال ۹۲ در خانه سازمانی  ساکن و تا سال ۹۷  هم طبق قانون، مجاز به سکونت در آن مکان بودند، چون هر فرد می‌تواند فقط پنج سال در خانه سازمانی سکونت داشته باشد.

معاون وقت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی به پیگیری‌های بی‌نتیجه صورت گرفته اشاره و در تشریح آن عنوان کرد: نخستین اخطار تخلیه واحد مذکور را در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه جاری برای این فرد ارسال کردیم و پس از آن دومین نامه اخطار تخلیه هم ۲۲ مرداد ماه گذشته صادر و ارسال شد.

وی بیان کرد: باز هم در تاریخ یکم مهرماه سال جاری و پیرو نامه رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی، نامه‌ای دیگر به مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی زدیم و در آن اشاره شد طبق دستور مقام قضایی هر چه سریع‌تر واحد سازمانی را تخلیه کنید. در آن نامه هم اعلام شد که اگر محل تخلیه نشود، به صورت یکطرفه مراحل تخلیه صورت خواهد گرفت.

پس از انتشار این گزارش بازهم ماجرا را رصد کردیم تا پی ببریم ماجرا چه سرانجامی خواهد داشت. در این مرحله موضوع را از حوزه دادستانی مرکز استان پیگیری و به این نتیجه رسیدیم که دادستان مشهد برای احقاق حقوق بیت‌المال از معاون قضایی دادسرای مرکز خراسان‌رضوی خواسته است با قاطعیت ماجرا را پیگیری و دستورات لازم را صادر کند.

اخم دادستانی به مدیر برکنار شده

از همین رو اطلاعاتی بدست آوردیم که گویای این ماجرا بود که معاون قضایی دادسرای مرکز خراسان‌رضوی هم دستور تخلیه خانه سازمانی را تا تاریخ ۱۷ آذر ماه صادر و در اختیار معاونت حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی قرار داده است.

باز هم منتظر می‌مانیم و مشخص می‌شود مدیرکل سابق و برکنار شده مانند قبل در تاریخ اعلامی خانه را خالی نکرده است. با انعکاس ماجرا به دادستانی، معاون قضایی دادستان مرکز استان دستور می‌دهد تیم‌های عمل‌کننده در صورت عدم‌تخلیه منزل ویلایی که بیش از ۴۰۰ متر وسعت داشت، با همراهی نیروی انتظامی اعمال قانون کرده و لوازم این فرد را خارج و خانه سازمانی را پس بگیرند.

ازهمین رو ما هم چهارشنبه گذشته همزمان با حضور کارشناسان اداره حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی و مسئول اجرائیات کلانتری سجاد، مقابل خانه این فرد حاضر شدیم.مسئول برکنار شده پس از آنکه متوجه می‌شود این بار کار بیخ پیدا کرده و راهی برای ماندن وجود ندارد، از مأموران خواست تا صبح روز بعد(پنجشنبه) ساعت ۹  مهلت بدهند تا او محل را تخلیه کند. در حاشیه ‌این اقدام، از کارشناس حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی می‌پرسیم اگر فرد متصرف منزل سازمانی را فردا هم ترک نکند، نتیجه چه خواهد بود که امینی پاسخ داد: در صورت تخلیه نکردن منزل سازمانی، طبق دستور قضایی لوازم منزل او از خانه خارج خواهد شد.

۴۰ خانه دیگر فراموش نشود

صبح روز بعد مجدد به محل می‌رویم. ساعت حدود ۹:۳۰، سرهنگ قربان‌پور؛ مسئول اجرائیات کلانتری سجاد به همراه امینی؛ کارشناس حقوقی اداره‌کل راه وشهرسازی به محل می‌آیند و مشخص می‌شود که سرانجام به واسطه اجرای قاطع دستور قضایی، مدیرکل برکنار شده و سابق تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی، خانه ویلایی چند صدمتری را تخلیه کرده است. در ادامه دیگر مراحل قانونی مانند تحویل کلید و... صورت می‌گیرد و نخستین خانه سازمانی آزاد می‌شود.

با توجه به اقدام قابل قدردانی صورت گرفته از سوی دادستانی، حال باید دید بیش از ۴۰ خانه سازمانی دیگری که سال‌هاست در اختیار مدیرانی قرار دارد که حق سکونت در آن را ندارند، بدون برخورد قهری دادستانی پس داده خواهد شد یا این گونه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.