رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: بحران کرونا قوی بودن، انعطاف پذیری و چالاکی شرکت های دانش بنیان را بیش از گذشته به جامعه نشان داد.

 قوی بودن شرکت های دانش بنیان در بحران کرونا /جهش ۳برابری صادرات شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی در سال جهش تولید /

رضا قنبری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ماموریت پارک علم و فناوری خراسان  بسترسازی، ایجاد شبکه وتکمیل ارزش برای زنجیره تولید است .

وی با بیان اینکه بحران کرونا قوی بودن، انعطاف پذیری و چالاک بودن شرکت های دانش بنیان را بیش از گذشته به جامعه نشان داد، تصریح کرد: فعالیت پارک علم و فناروی خراسان در حوزه جهش تولید به معنای واقعی در دوران کرونا تحقق پیدا کرد و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک در زمینه تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور، کیت تشخیص کرونا و دستگاه های ضدعفونی و تجهیزات پزشکی اقدامات شاخصی را انجام دادند به طوری که محصولاتی نظیر ونتیلاتور را حتی به کشورهای اروپایی نیز صادر کردند .  

 رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود:  مثلا تولید شرکتی که قرار بود ماهانه ۵دستگاه ونتیلاتور باشد در حال حاضر   به طور میانگین به روزی ۴۰دستگاه افزایش پیدا کرده است یا شرکتی که قرار بود در طول سال ۱۰عدد از این دستگاه ها را به فروش برساند در حال حاضر ماهانه ۳دستگاه را به فروش می رساند، همچنین بازار یکی از  استارتاپ های استان در سال جاری  با رشد ۲۰ برابری همراه بوده است.

قنبری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان با اشتغال ۴۷۰۰نفر فعالیت دارند که ۱۵۰مجموعه آن استارتاپ هستند ، ادامه داد:  همچنین در راستای تحقق جهش تولید ، یکی از مهمترین سیاست هایی که در پارک علم و فناوری استان در پیش گرفته ایم اتصال شرکت های مختلف به یکدیگر در راستای تکمیل محصول نهایی و صادرات آنها است که این موضوع باعث شده است حجم صادرات محصولات تولید شده در پارک علم و فناوری نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده و همچنین فروش شرکت های دانش بنیان این پارک نیز در سال جاری رشدی در حدود ۵ برابر داشته است .  

وی افزود: برآورد اولیه ما این است که فروش شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان در سال جهش تولید، با جهش ۵برابری همراه بوده و  بالغ بر هزار میلیارد تومان باشد این در حالی است که  این مبلغ سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

قنبری ادامه داد: همچنین در راستای تحقق جهش تولید، پارک علم و فناوری استان نمایشگاهی در افغانستان با همکاری انجمن شرکت های دانش بنیان برگزار کرد که دستاوردهای بسیار خوبی برای استان در برداشته است و شرکت ها مواردی نظیر فروش و انتقال فناوری داشتند که قرارداد تعدادی از آنها نیز  نهایی و به امضا رسیده است.

وی افزود: پارک علم و فناوری خراسان در حوزه مخابرات و الکترونیک نیز شرکت های بسیار بزرگی دارد که قرار داد خوبی با کشور های سوریه و همچنین روسیه به امضا رسانده اند . همچنین شرکت های این مجموعه در سال جاری علاوه بر فناوری های الکترونیکی و مخابراتی در زمینه  فناوری سلامت نیز همکاری های خوبی با کشور عراق داشته اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.