۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
کد خبر: 731724

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به کابل سفر کرده است، با حامد کرزی رییس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عراقچی با حامد کرزی دیدار کرد

قدس آنلاین: در این دیدار طرفین با ابراز خرسندی از دوستی و روابط حسنه میان دو کشور؛ بر تقویت هر چه بیشتر آن تأکید کردند.

در این دیدار همچنین در مورد پروسه صلح بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سید عباس عراقچی  امروز شنبه با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان نیز در قصر سپیدار کابل دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات دو طرف درباره‌ مذاکرات صلح، پیش‌رفت‌ها در مذاکرات دوحه، نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین صلح در افغانستان و روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در این دیدار از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با افغانستان و حمایت از روند صلح قدردانی کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به افغانستان با میرویس ناب معاون وزیر امور خارجه و حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان هم دیدار و گفت و گو کرد.

سند جامع همکاری‌های بلندمدت، مذاکرات صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان و نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد اجماع منطقه‌ ای پیرامون وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی میان دو کشور و موضوعات مرتبط دیگر از محورهای رایزنی‌های امروز عراقچی در کابل بود

در این دیدار میرویس ناب با ابراز سپاس و امتنان از میزبانی دوامدار مهاجرین افغان در ایران و حمایت آن کشور از مذاکرات صلح افغانستان قدردانی نموده، افتتاح راه آهن خواف- هرات را با اشتراک غیرحضوری روسای جمهور افغانستان و ایران را به دولت ها  و مردمان دو کشور تبریک گفت و آن را یک گام مهم و اساسی در راستای تقویت و گسترش روابط میان کابل و تهران دانست.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.