رییس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: نیکوکار نیشابوری با وقف یک باب مغازه به مساحت ۳۸ مترمربع در خیابان رسالت این شهر به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نخستین موقوفه محیط زیستی این شهرستان را ثبت کرد.

نخستین وقف محیط زیستی نیشابور ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام صادق خلیلی افزود: شمس‌الدین احمدی سلیمانی نیکوکار نیشابوری عواید حاصل از این موقوفه را به تامین غذای حیوانات و پرندگان وحشی در سال های خشک و زمستان های سخت، تعمیر و ایجاد آبشخور، تیمار و نگهداری حیوانات و پرندگان بیمار که نیاز به مراقب دارند به تشخیص اداره محیط زیست اختصاص داد. 
وی با اشاره به کمبود وقف های حوزه های اجتماعی ادامه داد: سعی کرده ایم در سال های اخیر وقف هایی که انجام می شود را به قید خاصی مقید نکنیم زیرا نیازهای جامعه در هر زمان متفاوت می شود. 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: به همین منظور به واقف تاکید می‌کنیم وقف را به عنوان وقف عام و به نیت مطلق امور خیر ثبت کند تا متناسب با کمبود های جامعه در حوزه های مختلف به تشخیص متولی وقت در کار خیر هزینه شود. 
وی افزود: زمانی که موقوفات با قیدهای ریز و جزئی ثبت می شود در بسیاری موارد امکان اجرای نیت واقف مهیا نیست و باعث انباشت سرمایه می شود.

حجت‌الاسلام خلیلی ادامه داد: در این راستا طی سه سال گذشته که این طرح را آغاز کرده ایم تاکنون هفت موقوفه به عنوان وقف عام و به نیت مطلق امور خیر در این شهرستان ثبت شده است. 
شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان در خراسان رضوی دارای ۱۱ هزار رقبه و بیش از ۱۰۰ بقعه است که ۶۳ مورد آن تاکنون ثبت اداره اوقاف و امور خیریه شده است. در این سه شهرستان ۲ هزار و ۸۱۲ موقوفه ثبت شده که مدیریت ۲ هزار و ۵۴۷ مورد آن با اداره اوقاف و امور خیریه و ۲۶۵ موقوفه دیگر نیز با متولیان است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.