استاندار خراسان رضوی شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی گفت: تمامی شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شده اما شرایط همچنان نا پایدار است و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

شرایط استان ناپایدار است مردم پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق معتمدیان در این برنامه که ساعت ۲۲ از شبکه استانی خراسان رضوی پخش شد افزود: قبل از اعلام محدودیتهای جدید کرونایی ۱۹ شهرستان استان دارای وضعیت قرمز و فوق قرمز بود که اکنون ۱۸ شهرستان دارای وضعیت نارنجی و بقیه زرد هستند، وضعیت مشهد نیز نارنجی شده و تعداد ابتلا،  بستری و فوتی های روزانه ناشی از کرونا نیز کاهش داشته که همه این موفقیت ها را مدیون تلاشهای کادر درمان، نهادهای مختلف و همکاری اصناف و مردم هستیم.

وی ادامه داد: با تمامی این موفقیتها، شرایط همچنان ناپایدار است و اگر محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را جدی نگیریم شرایط به سرعت قابل بازگشت است لذا از همه تقاضا می کنم در ایام پیش رو بویژه شب یلدا از دورهمی های فامیلی بپرهیزند و تجمع خود را مجازی برگزار کنند.

استاندار خراسان رضوی همچنین از افتتاح پروژه ریلی خواف - هرات، به عنوان یک ابرپروژه منطقه ای در سایه شوم تحریم‌های استکباری یاد کرد و گفت: این ابرپروژه در حالی به دست متخصصین ایرانی به بهره برداری رسید که علاوه بر تحریم، کرونا نیز وضعیت اقتصادی اکثر کشورها را تحت تاثیر قرار داده است.  
وی افزود: این پروژه که به طول ۲۲۷ کیلومتر در چهار قطعه از طریق حضور ویدئو کنفرانسی روسای جمهوری ایران و افغانستان به بهره برداری رسید، باعث تحول شگرف اقتصادی ۲ کشور می‌شود.

معتمدیان ادامه داد: با تکمیل بخش اندک باقی مانده در تعهد طرف افغانستانی، در آینده نزدیک جابه‌جایی سالانه ۶ میلیون تن کالا و یک و نیم میلیون مسافر در این مسیر انجام می‌شود.

وی گفت: در مرز دوغارون نیز تمهیدات فراوان برای روان سازی مبادلات و کاهش توقف کامیونها در دست انجام است، ساعات کار گمرک افزایش یافته و در صورت همکاری طرف مقابل آمادگی داریم فعالیت این مرز را ۲۴ ساعته کنیم، در حال حاضر نیز با اقدامات انجام شده توقف کامیونها در این مرز کاهش یافته و از ۳۳۰۰ کامیون به ۱۳۰۰ کامیون رسیده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: طرح بکارگیری معین های اقتصادی برای محرومیت زدایی روستاهای استان همچنان در دستور کار است تا با محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و تامین زیرساختهای لازم در مناطق روستایی، جمعیت این مناطق تثبیت شود و از مهاجرت و پیشرفت حاشیه نشینی پیشگیری گردد.

وی ادامه داد: برخی از بانکهای خصوصی استان در این زمینه پرونده شفاف و همکاری های لازم را ندارند و سرمایه گذاری های مردم استان را در استان‌های دیگر هزینه می کنند که به آنها اخطار جدی داده شده است.

معتمدیان گفت: در حوزه عمرانی نیز تکمیل پروژه های نیمه تمام دارای اولویت با استفاده از منابع مختلف در دستور کار است، ۲۲۰ روستای استان آب پایدار بهداشتی در اختیار ندارند که حل این مشکل را نیز در اولویت قرار داده‌ایم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.