سرپرست اداره‌کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از شهروندان ساکن این کلانشهر درخواست نمود تا در عملیات یخ‌زدایی و برفروبی معابر فرعی و مقابل منازل خود با کارکنان شهرداری مشارکت نمایند.

شهرداری مشهد خواستار مشارکت شهروندان در یخ‌زدایی معابر فرعی شد

به گزارش قدس آنلاین، سید محسن رهنمایی افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر بارش پراکنده برف و کاهش محسوس دمای هوا و رسیدن آن به زیرصفر درجه در شهر مشهد، نیروهای خدمات شهری شهرداری به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی ادامه داد: این نیروها با تمام توان به صورت شبانه‌روزی در تلاش برای یخ زدایی و برف روبی معابر هستند که در این راستا از شب گذشته، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ پاکبان در مناطق مختلف شهر مشغول یخ زدایی و نمک‌پاشی معابر می‌باشند.

سرپرست اداره‌کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: همچنین ۲۸ دستگاه خودرو محلول‌پاش و نمک‌پاش مکانیزه نیز در سطح شهر فعال هستند.

وی افزود: هم‌اینک در معابر اصلی شهر مشهد یخ‌زدگی وجود ندارد و نیروهای شاغل در حوزه فضای سبز نیز برای برف تکانی درختان و نگهداری فضای سبز مشغول فعالیت هستند.

رهنمایی گفت: شهروندان با توجه به برودت هوا طی روزهای جاری و احتمال لغزندگی معابر فرعی همچنین از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

طبق اعلام هواشناسی خراسان رضوی، بارش‌ باران و برف تا عصر امروز ۲۳ آذر ماه در همه نقاط این استان ادامه دارد.  

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.

این کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی در مجموع ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه دارد که شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه دو و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی است.

همچنین ۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.