خراسان شمالی- باگذشت 28 سال از عمر انقلاب اسلامی با پیگیری‌های شوراهای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دهه فجر سال 1385 کلنگ بیمارستان پور سینای آش خانه زده شد که متأسفانه از همان ابتدا بهانه‌های واهی مسئولان استانی آغاز شد.

عملیات احداث فاز دوم بیمارستان پور سینا به«کما» رفت

قدس آنلاین: گروه استان‌ها: اسماعیل نوروزی- باوجود قرار گرفتن آش خانه مرکز شهرستان  مانه و سملقان در حاشیه جاده آسیایی باید گفت این شهرستان ۱۲۰ هزارنفری که بیش از ۷۵ در صد جمعیت آن در مناطق روستای و کوهستانی ساکن هستند و اولین شهرستانی که متصل‌کننده استان‌های سرسبز شمالی کشور و قطب زیارتی استان‌های شرق  (مشهد مقدس )  در طول سال پذیرای  بیست میلیون زائر امام هشتم (ع) و مسافران گردشگران داخلی و خارجی است یک بیمارستان مجهز با تجهیزات روز  می‌تواند موجب نجات جان بیماران اورژانسی مصدومان جاده‌ای شود.

با توجه به موقعیت استراتژیک مسیر مانه و سملقان به‌رغم پیگیری‌های  مکرر و احساس مسؤولیت  در خصوص سلامت مسافران زائران گردشگران  که یکی از خواسته‌های مردم مسئولان شهرستان افزایش تخت بیمارستانی و حضور پزشکان متخصص و مجهز نمودن به دستگاه و امکانات پیشرفته پزشکی   به‌روز   یک ضرورت است.   

دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی پس از درخواست‌های مکرر  در اوایل سال ۱۳۹۹ با حضور دکتر شجاعی استاندار نمایند ۵ شهرستان در مجلس شورای اسلامی  پروژه فاز دوم  بیمارستان  پور سینای آش خانه  از ۳۲ به ۶۴ تخت خوابی در مجاور بیمارستان پور سینا در دستور کار خود  قرارداد   و در اواخر اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ کلنگ زنی و تحویل پیمانکار شرکت تبوک توان گردید تا در مدت‌زمان ۱۵ ما پروژه به اتمام برسد هنگام کلنگ زنی دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت  این پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان کار خود آغاز کرده است.

  متأسفانه پس از  گذشت بیش از ۷ ماه متوجه شدیم که  عقربه‌های پیشرفت پروژه  همچنان روی یک عدد  خوابیده و پیمانکار از ادامه اجرای پروژه اعلام انصراف کرده است.

 پیمانکار پروژه به خبرنگار شهرستان مانه و سملقان گفت متأسفانه مسؤولین دانشکده علوم پزشکی استان خراسان شمالی علاقه‌ای به ادامه و اتمام پروژه ندارند زیرا در ماده ۲۳ اعتبارات   ملی این پروژه ردیف بودجه و نام ونشانی ندارد.

 متأسفانه این هم گره کوری که همانند پروژه‌های کارخانه سیمان سمنگان، کارخانه‌های پیش‌ساخته مرغ مادر، کاشی سمنگان، پروژه شرکت اتکا و ... از سال‌های ۱۳۸۲ تاکنون ده‌ها هکتار اراضی ملی را اشغال کردند زخمی بر پیکر نحیف شهرستان مانه و سملقان اضافه و ذهن مردم شهرستان را به خود مشغول کردند.

درحالی‌که مردم مانه و سملقان هرروز شاهد تصادفات دل‌خراش رانندگی در محورهای چمن بید جوزک  قورسیلاب بدرانلو هستند برای نجات جان مصدومان حوادث رانندگی نیاز به یک بیمارستان با امکانات بهداشتی درمانی با تجهیزات پیشرفته به‌روز دارند متأسفانه شنیده‌ها   حاکی است چون‌که بهر برداری پروژه مذکور به پایان دولت  تدبیر امید نمی‌رسد ادامه کار آن به صلاح نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.