جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا، از کاهش ۴۰ درصدی تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

کاهش ۴۰ درصدی بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی  با بیان اینکه بیش از ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و تا کنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سه دوره با افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی مواجه شده است خاطر نشان کرد: با مشارکت و  همراهی مردم و تمامی مسئولان استانی و شهری، در حال حاضر تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه کاهش یافته است.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شرط ماندگاری و ادامه روند کاهشی آمار بیماران مبتلا به کرونا همکاری مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است تصریح کرد: همکاری مردم و کاهش موارد ابتلا موجب افزایش کیفیت خدمات در مراکز درمانی می شود.

بدیعی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی در پیک سوم نسبت به دوره های گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته بود اظهار کرد: علی رغم افزایش تعداد بیماران، به دلیل استفاده از ظرفیت تمامی بیمارستان ها و همچنین همکاری درمانگاه های بخش خصوصی برای ارائه خدمات در سطوح مختلف موجب شد که شاهد ازدحام و شلوغی در مرکز درمانی خاص نباشیم و خدمات رسانی به شکل مطلوبی به بیماران انجام شد.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا افرود در پیک سوم کرونا ۲۵ درصد از تخت های موجود زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر بار بستری بیماران کرونایی رفت که در حال حاضر این میزان به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ایجاد محدودیت ها در دو هفته اخیر نقش موثری در کاهش تعداد موارد بستری و ابتلا داشته است اظهار امیدواری کرد: با همراهی و مشارکت مردم بتوانیم فصل زمستان را که در دنیا به عنوان "زمستان سیاه" امسال نامگذاری شده است در آرامش و سلامتی بگذرانیم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.