معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از سازمان امور مالیاتی خواست، نسبت به بخشودگی جرایم مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی متضرر از شیوع کرونا در استان مساعدت نموده و اختیارات این بخش را به استان تفویض کند.

 بخشش جرایم مالیاتی بنگاه‌های متضرر از کرونا بخشیده شود

به گزارش قدس گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در چهل و هفتمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال تعداد زائران و مسافران خراسان رضوی به حداقل رسید و میزان خرید مردم نیز به شدت کاهش یافت که این امر هتل‌ها، مراکز خدماتی و گردشگری و عمده صنوف را به شدت متضرر کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در صورتی که بتوان با تفویض برخی اختیارات به استان در حوزه مالیات، بخشودگی جرایم مالیاتی و استهمال بدهی‌ها به مراکز خدماتی و گردشگری و صنوف کمک کرد، بخش زیادی از مشکلات این بنگاه‌های اقتصادی برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از اعضاء کارگروه ستاد تسهیل می‌خواهم جهت رفع مشکل قانونی بخش جرایم مالیاتی یکی از هتل‌های مشهد نامه‌ای در خصوص تفویض اختیار قانونی بخشودگی جرایم مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا به استان تهیه و به امضاء استاندار برسانند تا بتوان آن را به تهران ارسال کرد.

رسولیان گفت: در خصوص درخواست یک تعاونی برای استرداد ۸۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده پرداختی‌اش به منظور مستند کردن صادرات محصولات پلیمری خود موافقت اداره کل امور مالیاتی استان را در این زمینه جلب کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: پیش از این کمیته وصول مطالبات بانکی در خراسان رضوی ایجاد شده بود و نتایج خوبی در این بخش به همراه داشت که به زودی بنا بر تاکید استاندار، کمیته وصول مطالبات مالیاتی نیز به منظور رسیدگی به مطالبات حوزه مالیات استان از بنگاه‌های اقتصادی راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص مشکل یکی از واحدهای تولیدی در زمینه لعاب مبنی بر تقسیط بدهی کارفرما به اداره کل تامین اجتماعی گفت: از آنجا که فعالیت این واحد جزو مشاغل سخت و زیان‌آور بوده، قانون تامین اجتماعی مبنی بر تقسیط بلندمدت بدهی این نوع واحدها اجرا خواهد شد.

رسولیان عنوان کرد: حل مشکل واحد صنعتی مربوط به صنایع غذایی برای پرداخت هزینه زمین در شهرک صنعتی کاویان منوط به انعقاد قرارداد متناسب با نرخ زمین سه ماهه سوم امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به صورت بخشی نقدی و اقساط بلندمدت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: درخواست واحد تولیدی پرورش ماهی مبنی بر تعیین میزان اجاره بهای زمین باید در کارگروه ماده ۲۱ مبنی بر "دستورالعمل اجرایی واگذاری اراضی به طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی" استان بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

وی در خصوص درخواست صاحب طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سبزوار مبنی بر صدور مجوز ترخیص ماشین‌آلات از گمرک بیان کرد: چند نفر از کارشناسان باید به محل تصفیه‌خانه رفته و نحوه اجرای طرح و ماشین‌آلات و به ویژه ادعای آن مبنی بر ساخت دستگاه "بلوئر" را بررسی نمایند که پس از نتیجه این بررسی و حصول اطمینان از فعالیت آن، مجوز خروج ماشین‌آلات از گمرک داده خواهد شد.

رسولیان با اشاره به مشکل دو واحد تولیدی برای دریافت مجوز از اداره کل دامپزشکی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی مبنی بر رعایت حرایم و فاصله‌ها برای استقرار خاطرنشان کرد: این موضوع با مدیران ارشد سازمان‌های مزبور در تهران به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد تا تدبیری در خصوص جرایم و فواصل مندرج در بخشنامه‌ها که برای استقرار واحد تولیدی مشکل ایجاد کرده است، اتخاذ کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی گفت: امسال این کارگروه و گروه‌های کاری زیرمجموعه آن، ۱۳۵ نشست برگزار کردند که در آن‌ها ۱۰۸۵ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی بررسی و در نهایت منتج به ۱۳۴۷ مصوبه شده است، از این میزان تاکنون ۴۲۸ مورد اقدام شده و ۹۱۹ مورد در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در این نشست مشکلات ۱۱ واحد تولیدی و خدمانی در زمینه مرغداری، پلیمر، پرورش ماهی، صنایع غذایی، صنایع فلزی و هتل بررسی شد که ۱۱ مصوبه در پی داشت.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حل مشکل یکی از واحدهای تولیدی مرغداری به منظور دریافت پروانه بهره‌برداری موقت در حوالی مشهد تا رفع مشکلات صاحبان ملک بنا به رای کارگروه ستاد تسهیل استان به دستگاه قضایی ارجاع شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.