رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پنج هزار کیت تشخیص سریع کرونا از سوی وزارت بهداشت به این دانشگاه اختصاص یافته که بین برخی مراکز بهداشت این شهرستان توزیع شده است.

پنج هزار کیت تشخیص سریع کرونا در سبزوار توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم افزود: با تشخیص زود هنگام و قرنطینه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، از گسترش این ویروس جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از کیت تشخیص سریع کرونا در مدت ۲۵ دقیقه شرایط بیمار مشخص می شود، ادامه داد: هم اینک در ۲ مرکز توحید شهر و جعفرآباد سبزوار تست تشخیص سریع کرونا انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا برای انجام تست تشخیص سریع آن در مراکز روستایی زیرپوشش این دانشگاه نیز تمهیداتی فراهم شده است.

وی افزود: با اعمال محدودیت‌ها و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، بستری شدگان روزانه و مرگ و میر ناشی از این بیماری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی سه هفته نخست آذر نسبت به آبان ماه امسال کاهش داشته است.

دکتر مسلم ادامه داد: در صورت بی توجهی مردم و کاهش حساسیت‌ها، شیوع زمستانی کرونا خطرناکتر از موج آبان ماه خواهد بود.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است. ۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.