اردبیل- سرعین در ۲۷ کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع است. این شهرستان با داشتن آب‌های معدنی متنوع گرم و سرد یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری کشور است که حتی تعداد مسافران آن در زمستان‌ها نیز از تابستان به دلیل آبگرم‌های متعدد آن پیشی می‌گرفت اما این روز ها به دلیل سایه اندازی کرونا دیگر آبی از این صنعت برای سرمایه گذاران گرم نمی شود. .

آبی از صنعت آب‌درمانی اردبیل برای سرمایه‌گذاران گرم نمی‌شود

قدس آنلاین-گروه استان ها: هم‌زمان با شیوع کرونا با توجه به اهمیت کشوری منطقه توریستی سرعین و اینکه سالانه جمعیت شناوری میلیونی در این شهرستان حضور می‌یابند لذا با تصمیم ستاد ملی کرونا کسب‌وکارهای این شهر ازجمله آب‌های گرم معدنی تعطیل شدند.

با ورود کرونا به کشورمان به‌خصوص استان‌هایی هم چون اردبیل که  کسب‌وکارهایشان بستگی به صنعت گردشگری دارد خسران‌های بزرگی نیز به این بخش واردشده که به دنبال این بحران شاهد وخیم شدن صنعت گردشگری استان اردبیل به‌ویژه شهرستان سرعین هستیم

سرمایه‌هایی که خاک می‌خورد

دراین‌باره جعفر بذری رئیس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل با وخیم خواندن اوضاع صنعت گردشگری در سطح استان به‌ویژه شهر توریستی سرعین می‌گوید: این شهرستان از زمان ورود کرونا به استان با یک وضعیت حاد مواجه شده است و بیشترین خسارت‌ها به صاحبان هتل‌ها، مراکز اقامتی و آب‌درمانی‌ها وارد آمده است.

وی ادامه می‌دهد که برآورد خسارت در این بخش میلیاردی است بیان کرد: هم بیکاری و از بین رفتن سرمایه‌ها را در این زمینه شاهد هستیم و با وضعیت موجود جای هیچ امیدواری برای جبران این خسارت‌ها وجود ندارد بلکه خسارت‌ها به‌قدری بالاست که انتظار نمی‌رود قابل جبران باشد.

وی اظهار می‌کند:  عرضه گردشگری تاکنون مورد هیچ حمایت و توجهی قرار نگرفته‌اند و همه وعده‌ها فقط در حد شعار بوده است و هم‌اکنون این صنف هیچ پاسخی برای فعالان این عرصه نداشته و شرایط سختی را برای فعالان این بخش ترسیم کرده است.

بذری تصریح کرد: در حال حاضر شرایط سختی برای فعالان گردشگری به وجود آمده به‌طوری‌که با تنگناهای بسیاری مواجه هستند و این مسئله سبب رنجش فعالان این عرصه به معنای واقعی شده است و درحالی‌که انتظار می‌رفت حمایت همه‌جانبه از فعالان این صنعت انجام یابد و بسته‌های حمایتی به فعالان این عرصه تعلق گیرد تا فعالان این بخش بتوانند بخشی از این خسارات را جبران کنند.
وی اظهار کرد: اکثر مجموعه‌های گردشگری در استان اردبیل هم‌اکنون در تعطیلی به سر می‌برند و هیچ برنامه متناسبی را با شرایط موجود در این بخش شاهد نیستیم.

حمایت کلامی درمانگر نیست

در همین راستا رئیس مجمع نمایندگان اردبیل بابیان اینکه عمده درآمد اهالی استان در کنار بخش کشاورزی، از صنعت گردشگری است که در ماه‌های اخیر به‌صورت صد درصد فعالان این حوزه در رکود قرارگرفته و شهر سرعین به‌صورت کامل به تعطیلی کشیده شده است.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی  با اشاره به این موضوع که باید از سرمایه‌گذاران حمایت کرد افزود: این حمایت‌ها نباید در کلام و وعده‌ووعید خلاصه‌شده بلکه شکل عملی به خود بگیرد

وی افزود: شرایط کرونا وضعیت سختی را برای فعالان صنعت گردشگری به وجود آورده به‌طوری‌که هیچ خبری از حضور مسافران و گردشگران در این ایام نبوده و عمدتاً فعالان این عرصه به‌ویژه هتلداران و صاحبان آب‌های گرم متضرر شدند.

در این شرایط سخت بهتر است با تدابیر لازم فعالان این عرصه از پرداخت مالیات و بیمه کارگری معاف شده و حتی به مدت یک سال موردحمایت جدی دولت در بخش‌های مختلف قرار گیرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.