معاون بهدشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۵۰۰ مسجد خراسان رضوی در طرح شهید سلیمانی فعال هستند.

فعالیت ۲۵۰۰ مسجد خراسان رضوی در طرح شهید سلیمانی/طرح بار مالی برای مردم ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان در حاشیه بازدید از مساجد مجری "مسجد سنگر سلامت" اظهار داشت: اطلاع رسانی با هدف رعایت دستورالعمل‌های  بهداشتی توسط افراد، کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، کمک به رفع موانع قرنطینه، کمک‌های معیشتی، پیگیری امور شخصی، فراهم آوری خدمات تکمیل درمان و... و. از  جمله مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیجیان و افراد فعال در طرح "مسجد سنگر سلامت" باید  به عنوان یک الگوی رفتاری مناسب برای ساکنان محلات باشند تصریح کرد: باید اصل رعایت و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد اجرا شود تا مردم با مشاهده رفتارهای بهداشتی خادمان و با الگوبرداری در صدد رعایت بهتر بر آیند و  در این راستا محله به محله این ویروس ، از زندگی مردم حذف شود.

معاون بهدشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پایگاه‌ها به عنوان مقر فرماندهی در بحث مقابله با کرونا در محلات به شمار می‌روند افزود: در رفتارهای بهداشتی دنبال الگوسازی و استناد به آن برای اتخاذ رفتار سالم در جامعه هستیم و بسته شدن مساجد و تعطیلی نمازهای جماعت زنگ هشداری برای مردم است تا موضوع کرونا و در خانه ماندن را جدی بگیرند.

 معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) نیز در این بازدید با اشاره به اینکه این طرح هیچ گونه بار مالی برای مردم ندارد بیان کرد: در قالب طرح مسجد سنگر سلامت بیش از ۲۵۰۰ پایگاه سلامت مسجد محور در استان فعالیت دارند.

محمود صادقی وزین خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه بسیجیان در این طرح، بیماریابی و کنار آن امدادرسانی و ارائه خدمات بهداشتی و معیشتی به مردم محلات است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.