سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت: در این ۲۰ سال با اشتباهات داوری چندین جام را از دست دادم، اوج آن هم اخیرا در بازی استقلال و سپاهان رخ داد که یک مجموعه و یک مربی ضرر کرد.

قلعه‌نویی: VAR بیاید ۹۰ درصد مشکلات حل می‌شود

قدس آنلاین: امیر قلعه‌نویی در خصوص شروع خوب گل‌گهر در ابتدای فصل و ۲ شکست پیاپی این تیم مقابل رقبا در هفته‌های اخیر اظهار داشت: فوتبال فراز و نشیب دار و یک مقدار هم شانس دخیل است.ما تمریناتمان را به موقع شروع کردیم و به موقع هم یارگیری کردیم  و از نظر ثبات هم شرایط خوبی داریم.

وی  با اشاره به اینکه آمار بازی روز گذشته تیمش بالاتر از دیدار با پیکان بوده است گفت: شما می‌دانید من همیشه حق را می‌گویم، انصافا در این ۲ بازی حقمان بیشتر از سایر بازی ها بود که ببریم. همین الان آمار جدیدی آمده که نرخ گل‌ها را هم در نظر می گیرند. پنالتی نرخ گلش ۷۵ صدم است. حتی اگر نرخ گل آن پنالتیِ اشتباهی که آقای حیدری گرفته کم کنی،د صنعت نفت آبادان در بازی دیروز نیم در صد موقعیت گل داشته است.ما از همه نظر بهتر بودیم چون آمار را تازه چک کردم.

سرمربی گل گهر سیرجان یادآور شد:  یادم می آید یک روز با آقای معینی به هلسینکی به یک سمینار رفتیم که مطلب خوبی در آنجا عنوان شد. در آن نشست گفتند یک مربی چگونه کار کند که تیمش  ایجاد موقعیت کند و اینکه چقدر اجازه ندهد روی دروازه تیمش ایجاد موقعیت شود. ما در بازی با پیکان و نفت هر دو مساله را به نحو احسن انجام دادیم. مثلا در بازی با ماشین سازی آنها دو سه موقعیت داشتند و حتی در بازی با سپاهان هم همینگونه شد ولی در این یکی دو بازی اخیر اصلا موقعیت نداشتند. پنالتی که در بازی گذشته گرفته شد اصلا درست نبود و همین موضوع روحی و روانی تیم ما را به هم ریخت.وقتی مربی نسبت به آن داور ذهنیت داشته باشد و آنگونه پنالتی گرفته می شود از نظر روانی همه چیز یک تیم را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در خصوص شکست تیمش مقابل نفت آبادان گفت: جا دارد از آقای پورموسوی و مسئولان باشگاه نفت آبادان تشکر کنم که انصافا در یکی دو روز اخیر برای ما سنگ تمام گذاشتند.  فوتبال واقعا این مسائل را کم دارد و  از برزیلِ آبادان واقعا تشکر می کنم چون هواداران این تیم ما را تشویق کردند و میهمان نوازی بسیار خوبی کردند. من از بچه های تیمم راضی هستم و همیشه هم اینقدر بدشانسی نمی آوریم چون معتقدم این ۲ بازی را باید با اختلاف می بردیم. حق ما اصلا در این ۲ بازی باخت نبود البته هم به تارتار و هم به پورموسوی که ما را شکست دادند تبریک می گویم.

قلعه‌نویی در خصوص پیمان رنجبری و عملکرد منشا گفت: منشا هم روی زمین و هم روی هوا بازیکن با کیفیتی است. او در چند فصل گذشته تمرینات خوبی در پیش فصل نداشت و از نظر نمودار حرکتی نوسان داشته ولی امسال یکی از شرط های من این بود که او در تمرینات پیش فصل حضور داشته باشد که خوشبختانه باعث شده او خوب کار کند. رنجبری هم یکی از استعدادهای فوتبال ایران است، او دو پا است و خودش را در موقعیت گل قرار می دهد و روی هوا هم تبحر دارد. اینکه در این یکی دو بازی گل نزده به این دلیل است که او بدشانسی هم داشته ،چون در یک سال و نیم گذشته کم بازی کرده و چند بار مصدوم شده از نظر روحی در شرایط آرمانی نیست. مطمئنا او آینده فوتبال ما است هر چند سنش بالا است و در آینده به گل‌گهر کمک خواهد کرد.

سرمربی گل گهر در خصوص اینکه آیا لیگ برتر که ۲۰ دوره از آن گذشته است تغییری کرده یا حرفه ای تر شده یا خیر گفت: این موضوع را باید از چند قسمت بررسی کنیم. ما تجربه ۲۰ ساله گرفتیم ولی نگرش‌مان نسبت به ۲۰ سال تغییر نکرده است. در بحث های مدیریتی، برنامه ریزی، مدیریتی و ... تغیری نکردیم.بارها گفته ام و ۱۰ سال است بر سر این حرفم مبارزه می کنم و هزینه اش را داده ام.ما در ایران از نظر نیروی انسانی خوب هستیم ولی برنامه ریزی و مدیریت نداریم. همین حالا ببینید تیم های ما با کمترین هزینه در آسیا نتیجه می گیرند که نمونه اش پرسپولیس است و برای آنها آرزوی موفقیت می کنم.  تغییرات در لیگ ما صورت گرفته ولی تغییرات نسبت به خروجی که باید داشته باشیم زیاد نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چطور می شود در فوتبال ما اینقدر تنش وجود دارد ولی مثلا در بازی تاتنهام و آنتورپ شاد بودیم مورینیو با بازیکنان تیم حریف دست می داد گفت: من بازی بیرانوند مقابل تاتنهام را دیدم و واقعا لذت بردم. به او و فوتبال ایران تبریک می گویم که فکر می کنم این بازیکن نمره حدود ۸ گرفت. همه این مسائل فرهنگی است. شاید از نظر تمدن قدمت زیادی داشته باشیم ولی در فرهنگ ضعیف هستیم. همین فضای مجازی را ببینید که در همه جای دنیا چگونه استفاده می کنند و ما چگونه استفاده می کنیم.تربیت‌هایی که باید بشود نمی شود، خود منِ قلعه‌نویی ایرادم از همه بیشتر است. در همین ۲-۳ فصل اخیر را ببینید،بازی با استقلال آقای حیدری پنالتی گرفت که باعث شد کلا سهمیه را از دست بدهیم. یا مثلا بازی جام حذفی آقای بنیادی فر با پنالتی اشتباه باعث شد جام را از دست بدهیم.برخی مواقع داوران باید مربیان را هم درک کنند، همین الان اگر ویدئو چک در فوتبال بیاید ۹۰ درصد از مشکلات حل می شود.

قلعه‌نویی تاکید کرد: من قبول دارم این اعتراض ها باعث سنت غلط شده است. این اتفاقات از سال گذشته شروع شده و باعث و بانی آن را هم می دانم. برخی تیم ها هم می گویند اگر این کار را نکنیم ضرر می کنیم ولی کار صد در صد غلط است. از سوی دیگر خودتان را جای سرمربی بگذارید که او با یکی دو سوت اشتباه سرنوشتش عوض می شود. جای تعجب است داوری که  در جام حذفی اشتباه کرده و تعیین کننده بوده فینال را به او دادند. همان داور دیروز باز هم اشتباه کرده است.  شما جای ما باشید چه ذهنیتی می گیرید؟

وی که با رادیو تهران صحبت می کرد تاکید کرد: من با همین شرایط تا سکته رفتم برگشتم ولی بعد از بازی هیچ عکس العملی صورت نمی گیرد. اگر ویدیو چک بیاید این اشتباهات کمتر می شود، ما باید چند هفته بدویم که ۳ امتیاز دیروز را جبران کنیم؟ من قبول دارم که باید خودمان را کنترل کنیم و باید احترام را از خودمان شروع کنیم. باشگاه نفت دو روز پیش به ما خوشامد گفت و سر تمرین ما حاضر شد و زمین تمرین در اختیار ما گذاشتند.اینها احترام است که در فوتبال ما به آن نیاز داریم. قبلا هم سعید آذری این کار را می کرد. این مسائل حلقه گمشده است که باید ترویج پیدا کند و به ما مربیان بر می گردد و بابتش عذرخواهی می کنیم ولی امیدوارم مسئولان فدراسیون مشکل ورود کمک داور ویدیویی را حل کنند.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: قبلا آزمایشی دادیم که ضربان قلب به یکباره از ۸۰ به ۲۰۰  در کمترین ثانیه می رسد و دوباره بر می‌گردد.شما با یک سوت اشتباه به یکباره همه چیز را از دست می دهید.  من خودم در این ۲۰ سال با اشتباهات داوری چندین جام را از دست دادم. اوج آن هم اخیرا در بازی استقلال و سپاهان رخ داد که یک مجموعه و یک مربی کلی ضرر کرد. خدا شاهد است من دیشب ساعت ۳ بامداد خوابم نمی برد چون زحمت کشیدم ولی با یک اشتباه همه چیز از بین می رود.

سرمربی گل گهر سیرجان با اشاره به اینکه با احترام باید  در فوتبال وجود داشته باشد و  مردم فوتبالدوست هم باید آرامش داشته باشند گفت: من این را قبول دارم. وظیفه ما این است که بزرگتر به کوچکتر و برعکس احترام بگذاریم. شما ببینید وقتی می خواهید وارد زورخانه شوید در زورخانه را کوچک می گیرند که وارد شوندگان خم شوند تا احترام ها حفظ شود.این مسائل افتادگی درست می کند ولی الان متاسفانه احترام‌ها حفظ نمی شود و همه چیز به نتایج ربط پیدا کرده است. در گذشته فوتبال اینگونه نبود ولی امیدوارم که این موضوع هم حل شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.