گیلان- فرمانده انتظامی گیلان در رزمایش زمستانی پلیس گفت: در هشت ماه نخست امسال تعداد ۲۸۴ نفر در براثر حوادث جاده‌ای در استان جان باخته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۱ نفر معادل ۱۳ درصد کاهش دارد.

کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سردار عزیزاله ملکی صبح امروز در رزمایش زمستانی پلیس راه که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به آغاز طرح زمستانی اظهار کرد: تعداد ۲۶۵ مامور در قالب ۴۸ تیم گشت در طرح زمستانی فعال هستند.

فرمانده انتظامی گیلان افزود: طرح زمستانی علاوه‌بر اینکه در سه گردنه برف‌گیر اصلی حیران، زندانه و الماس و همچنین سه محور فرعی کوهستانی سیاهکل به دیلمان، اشکورات، امامزاده هاشم به قزوین اجرا می‌شود، اما با توجه به تجارب سال‌های گذشته در محورهای جلگه‌ای نیز به صورت ویژه در جریان است.

وی گفت: طرح زمستانی پلیس با هدف تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی وسایل نقلیه در کلیه معابر بون شهری در زمان تغییرات وضعیت جوی و بارش‌ها، مدیریت بر حوادث احتمالی ترافیکی، پایش تخلفات رانندگی با هدف کاهش جانباختگان ترافیکی، اطلاع‌رسانی به موقع وضعیت راه‌های استان از طریق رسانه‌ها با همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط اجرا می‌شود.

سردار ملکی در خصوص اقدامات عملیاتی طرح زمستانی سال‌جاری، تصریح کرد: برابر دستورالعمل‌ها از  تردد خودروهای فاقد بیمه‌نامه، دارای نقص مشهود، فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی در جاده‌ها و به ویژه‌ محورهای برف‌گیر خودداری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.