رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از وزیر دادگستری این کشور برای اینکه نتوانستهدرباره پسر بایدن مدرکی بدست اوردئ و تقلب در انتخابات را اثبات کند، وی را «مایه شرمساری» خواند.

 ترامپ وزیر دادگستری خود را «مایه شرمساری» دانست

قدس آنلاین: رویترز نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور، وی را «مایه شرمساری» خواند.

وی پس از انتشار گزارش «وال‌استریت ژورنال» در خصوص این‌که "ویلیام بار" از اوایل سال جاری میلادی از تحقیقات در خصوص پرونده مالیاتی «هانتر بایدن» پسر نامزد حزب دموکرات آگاه بوده است، در توئیتر از او انتقاد کرد و  وی را مایه ناامیدی بزرگ و سرافکندگی خود خواند.

پیش از این نیز یک منبع آگاه اعلام کرد که ویلیام بار در حال بررسی کناره‌گیری از سمت خود تا پیش از پایان دوره ترامپ است. او همزمان دادستان کل کشور هم هست.

دادگاه عالی کشور اواخر روز جمعه یک دادخواست بی سابقه توسط تگزاس را به دنبال بیرون راندن نتایج رای گیری از چهار ایالت رد کرد. این تصمیم پیش از جلسه کالج انتخابات ایالات متحده در روز دوشنبه برای رسمی کردن پیروزی بایدن است.رویترز در این گزارش آورد: ترامپ در تلاش خود برای لغو نتیجه انتخابات ، پرونده تگزاس را به عنوان یک برگ برنده تبلیغ کرده بود و آشکارا از دادگاه عالی و قانونگذاران ایالتی خواست تا کمک کنند. بیش از ۱۰۰ جمهوری خواه کنگره و ۱۷ ایالت در این دادخواست امضا کردند. اما در یک حکم کوتاه دادگاه گفت که تگزاس از نظر حقوقی برای تشکیل پرونده وجاحت ندارد.

حتی سه قاضی منصوب شده توسط ترامپ ایمی کونی بارت ، نیل گورسوچ و برت کاوانو هم بدون هیچ توضیحی در این حکم امضا کردند.

رویترز نوشت: سرنوشت بار در روزهای پایانی دولت ترامپ زیر سوال رفته است زیرا وی هفته گذشته گفت که تحقیقات وزارت دادگستری هیچ نشانه ای از کلاهبرداری عمده در انتخابات نوامبر را پیدا نکرده است ، و این با ادعاهای دروغ ترامپ مغایرت دارد.

با این وجود هنوز مشخص نیست تصمیم بار به عصبانیت ترامپ از مواضع انتخاباتی وی مرتبط است یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.