رئیس حزب جمهوری‌خواه ایالت تگزاس با رد تصمیم دیوان عالی آمریکا درخصوص تقلب انتخاباتی، تشکیل اتحادیه ایالات حامی رئیس جمهور این کشور را خواستار شد.

رئیس حزب جمهوری‌خواه در تگزاس، تشکیل اتحادیه ایالات حامی ترامپ را خواستار شد

قدس آنلاین:  «آلن وست» رئیس حزب جمهوری‌خواه آمریکا در ایالت تگزاس، تشکیل اتحادیه‌ای از ایالت‌های حامی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را خواستار شد.

به نوشته پایگاه خبری «داون»، وست بامداد یکشنبه پیشنهاد کرد: «ایالت‌های قانون‌مدار باید «اتحادیه‌ای تشکیل دهند تا عدم پذیرش نتیجه این انتخابات متقلبانه را به نمایش بگذارند».

او با انتقاد از تصمیم دیوان عالی آمریکا برای رد شکایت دادستان کل تگزاس درخصوص تقلب انتخاباتی، در بیانیه‌ای نوشت:‌ «این تصمیم سابقه‌ای ایجاد می‌کند که می‌گوید ایالت‌ها می‌توانند قانون اساسی آمریکا را نقض کنند و در برابر آن پاسخگو نباشند».

وست در این بیانیه نوشت: «این تصمیم تبعات گسترده‌ای برای آینده جمهوری مبتنی بر قانون اساسی ما خواهد داشت».

به نوشته داون، اظهارات وست اشاره‌ای تلویحی درخصوص تجزیه و جدایی برخی ایالت‌های آمریکا است که طبق حکم دیوان عالی آمریکا در سال ۱۸۶۹، اگر به صورت یکجانبه انجام شود مغایر قانون اساسی آمریکا است.

از سوی دیگر «مو بروکس» قانون‌گذار ایالت آلاباما با رد تصمیم دیوان عالی آمریکا گفت:‌ «کنگره است که داوری نهایی تعیین پیروز انتخابات را بر عهده دارد و نه دیوان عالی. قصد بنیان‌گذاران آمریکا [از ایجاد دیوان عالی] این نبود که قضات غیرمنتخب و زورگو چنین تصمیماتی بگیرند».

بروکس افزود: «نهادهای قضایی از ابزار و قدرت تصمیم‌گیری درباره انتخابات فدرالی که تحت منازعه باشند برخوردار نیستند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.