نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: ما مجبوریم در پرداختن به امور مختلف در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، اهم و مهم را تشخیص دهیم و متاسفانه این موضوع در شش ماه گذشته جزء اولویت‌های مجلس نبوده است زیرا موضوعات زیادی برای بحث و تصمیم‌گیری در کمیسیون فرهنگی مطرح شده است.

فرهنگ‌سازی در اصلاح الگوی مصرف سوخت جزو اولویت‌های مجلس نبوده است

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی محفوظی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به بحث فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش مصرف سوخت، اظهار کرد: متاسفانه سرانه مصرف سوخت در ایران نسبت به میانگین جهانی بالاتر است و مردم بمنظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت، توجه کافی ندارند.

وی تاکید کرد: کشور ما دارای منابع عظیم گاز، نفت و سوخت‌های فسیلی است و شاید همین موضوع موجب شده است تا هیچ گاه، بحث صرفه‌جویی در مصرف سوخت را جدی نگیریم و براحتی از کنار هدررفت هزاران مترمکعب سوخت فسیلی بگذریم.

محفوظی با بیان اینکه می‌بایست در بحث فرهنگ‌سازی کاهش مصرف سوخت، از گنجینه دینی غافل نشویم، تصریح کرد: آیات و روایات متعددی در قرآن و از ائمه معصومین ع به ما رسیده است که بر صرفه‌جویی تاکید دارد تا جاییکه از مسرفان ، با عنوان برادران شیطان یاد شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرهنگ صرفه‌جویی، یک فرهنگ زیبا و جهانی است اما در کشور ما چه از طرف مسئولان و چه از طرف مردم مورد غفلت واقع شده و کمتر در مورد این فرهنگ غنی بحث می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف سوخت جزو اولویت‌های مجلس یازدهم بوده است، عنوان کرد: ما مجبوریم در پرداختن به امور مختلف در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، اهم و مهم را تشخیص دهیم و متاسفانه این موضوع در شش ماه گذشته جزء اولویت‌های مجلس نبوده است زیرا موضوعات زیادی برای بحث و تصمیم‌گیری در کمیسیون فرهنگی مطرح شده است.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مردم باید بفهمند که صرفه‌جویی در مصرف سوخت، هم به نفع کشور و نظام است هم به نفع خودشان. چرا باید سالانه مبالغ هنگفتی فقط به دلیل عدم مصرف درست سوخت در کشور اتلاف شود؟

محفوظی با اشاره به راهکارهایی برای فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش مصرف سوخت در جامعه، پیشنهاد داد: برای کاهش مصرف سوخت در اماکن دولتی، می‌توان قانونی را در قالب طرح و با عنوان مجوز مصرف سوخت، به صحن علنی مجلس برد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه‌ها به ویژه صداوسیما می‌توانند تاثیرگذارترین کانال برای فرهنگ‌سازی در این حوزه باشند و کمیسیون فرهنگی در آینده باید با مسئولان رسانه کشور برای یافتن راهکارهای مناسب در حوزه کاهش مصرف سوخت، جلسه‌های ویژه تشکیل دهد.

وی در خاتمه تاکید دارد: یکی از راهکارهای سودمند برای فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش مصرف سوخت، پیش‌بینی مشوق‌هایی است که می‌توانند تاثیر بسزایی بر روی مردم در این حوزه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.