مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درباره همکاری با وزارت ارشاد در نمایشگاه کتاب مجازی گفت: تلاش‌مان این است که در کم‌ترین زمان کتاب به دست مخاطبان و متقاضیان برسد.

خریدهای نمایشگاه کتاب مجازی با پست به در خانه‌ها می‌رسد

قدس آنلاین: رمضانعلی سبحانی‌فر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره همکاری این شرکت با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب مجازی اظهار داشت: امسال به دلیل وضعیت کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نتوانست نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را برگزار کند. به همین دلیل، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران متولی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نشستی با شرکت پست برگزار کرد تا در فضای مجازی و نمایشگاهی در این فضا همکاری داشته باشیم.

* بخش لجستیک نخستین نمایشگاه مجازی کتاب به پست محول شد

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه در نشستی با مسئولان وزارت ارشاد به تفاهمنامه‌ای رسیدیم که امضا هم شد، گفت: در این تفاهم‌نامه بخش لجستیک کار به ما واگذار شد. از این رو تلاش داریم در نخستین نمایشگاه کتاب مجازی همکار وزارت ارشاد باشیم.

وی به تشریح روند خرید کتاب در این سامانه پرداخت و ابراز داشت: در پنل پست، بخشی با این عنوان تعریف شده که ذیل سامانه وزارت ارشاد فعال خواهد بود. سفارش‌ها توسط سامانه وزارت ارشاد ثبت شده و در پنل ما قابل رویت خواهد بود.

* مسیر دریافت کتاب و رساندن آن به مخاطب

سبحانی فر با بیان اینکه در پنل پست میزان سفارش هر ناشر مشخص است، گفت: ما پس از این مسیر بر اساس پروتکل‌ها کتاب‌ها را از ناشر دریافت کرده و به نشانی مخاطب ارسال می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه ابتدا قرار بود نمایشگاه مجازی کتاب در آذر ماه برگزار شود، اما تعطیلات کرونایی آن را به تعویق انداخت و اوایل دی ماه شاهد اجرای آن خواهیم بود، ابراز داشت: در تفاهم‌نامه منعقد شده آمده، هنگامی که کتاب‌های ناشر به عدد ۱۰ رسید ما موظف به مراجعه به ناشر، تحویل کتاب و رهسپاری آن به سوی متقاضی هستیم.

* مجموع کتاب‌های ناشر پس از رسیدن به عدد ۱۰ کتاب از طریق پست تحویل گرفته می‌شود

سبحانی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا مجموع کتاب‌های ناشر پس از رسیدن به عدد ۱۰ کتاب از طریق پست تحویل گرفته می‌شود، گفت: در تفاهمنامه به دلیل سرعت گرفتن ارسال مرسولات اینگونه در نظر گرفته شده است.

* ۳۰ درصد تخفیف پست برای نمایشگاه کتاب

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه ۳۰ درصد تخفیف روی مرسولات در نظر گرفته شده، بیان داشت: کارتن‌های خاصی طراحی شده و در اختیار ناشران قرار می‌گیرد تا کتاب‌ها در آن قرار گیرد. بنابراین تخفیف‌ها نسبت به حجم و وزن کتاب لحاظ می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه دغدغه کنونی ناشران و مخاطبان تحویل به موقع کتاب‌هاست تا موجب دلگرمی مخاطب شود، گفت: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم فراهم باشد تا تاخیری در این روند رخ ندهد. اگرچه شرایط کنونی متفاوت بوده و عادی نیست، اما تلاشمان این است که در کم‌ترین زمان کتاب به دست مخاطبان و متقاضیان برسد.

*  مرسولات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در کم‌ترین زمان به دست مخاطبان می‌رسد

به گفته وی، پست همواره در خط مقدم خدمتگزاری حضور داشته و هرگز تعطیل نبوده است. حتی با وجود اینکه ۱۶۰۰ نفر از همکاران ما به کرونا مبتلا شدند، اما هرگز خدمت تعطیل نشد و به سرعت همکارانی جایگزین آنها شدند؛ به طوری که برخی همکارانم حتی ۴۸ ساعته سر کار حاضر بودند. با اینکه حجم و ترافیک مرسولات بالاست، اما با رعایت پروتکل‌ها آنها را تحویل می‌دهیم.

وی با عذرخواهی از هموطنان بابت تاخیر در دریافت مرسولات در ایام کرونا اطمینان خاطر داد، مرسولات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در کم‌ترین زمان به دست مخاطبان برسد.

* وصول مرسولات از ۳ تا ۶ روز

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس پیرامون دریافت سفارش‌های این نمایشگاه در استان تهران و شهرستان‌ها توضیح داد: ما مسیر را به نحوی تعریف کرده‌ایم که از ۳ تا ۶ روز مرسولات به دست خریداران برسد. این نکته هم حائز اهمیت است که ما با وجود افزایش هزینه‌ها تعرفه‌ها را افزایش ندادیم و بالا هم نمی‌بریم. 

* متقاضیان از روی کدرهگیری مرسولات را پیگیری کنند

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اضافه کرد: تلاش می‌کنیم کتاب‌ها در اولین فرصت ممکن در دستور کار قرار گرفته و به مخاطبان برسد؛ ضمن اینکه هر بسته، کد رهگیری دارد که به شماره‌ای که مخاطب آن را ثبت کرده، پیامک می‌شود و کاملا می‌توان بسته را چه در تهران و چه شهرستان رهگیری کرد.

وی در پایان افزود: شرکت پست تمام تلاش خود را می‌کند تا بسته‌های کتاب از ناشر تا مخاطب به سرعت ارسال شود و این نمایشگاه با مشکلی مواجه نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.