استاندار خراسان رضوی امروز در محل دفتر بازرسی و شکایات این نهاد بطور مستقیم به تماسهای مردمی شهروندان خراسانی در چارچوب "سامانه سامد" پاسخ داد و در پی هر گفتگو دستورات لازم را برای حل مشکلات مطرح شده صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی بطور مستقیم به مردم پاسخگویی کرد

به گزارش قدس آنلاین، "محمدصادق معتمدیان" امروز  در این برنامه چند ساعته مخاطب مستقیم تماسهای شهروندان ساکن شهرستانهای مختلف خراسان رضوی از طریق سامانه تلفنی ۱۱۱ بود تا بدون واسطه مشکلات و چالشهای خود برای حل آنها نزد استاندار مطرح کنند.
در این چارچوب هر یک از تماس‌گیرندگان ابتدا کد تماس خود را بیان کرده و سپس در گفت‌گو تلفنی مستقیم با استاندار خراسان رضوی مشکل و یا در خواستشان را مطرح کردند.  

معتمدیان نیز با صبر، متانت و اخلاق مردمدارانه لازمه کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در حین پاسخگویی، هرجا نیاز به کسب اطلاعات از مدیران دستگاههای اجرایی داشت بلافاصله فرد مسوول را احضار کرد تا روند پاسخگویی با سرعت طی شود.
استاندار خراسان رضوی پس از پایان تماسهای مردمی در قالب سامانه سامد، به خبرنگار ایرنا گفت: پاسخگویی به مسائل و مشکلات از طریق تماسهای مردمی از سوی شخص استاندار، معاونان استاندار، فرمانداران، بخشداران و  مدیران کل دستگاههای اجرایی این استان باید مستمر و مستند صورت گرفته و بطور منظم تداوم یابد.
وی افزود: برنامه‌ریزی اجرایی به این منظور از سوی حوزه بازرسی استانداری خراسان رضوی انجام شده و ضمن تمهید زیرساختهای لازم، هر هفته تعدادی از مدیران با حضور در دفتر بازرسی بدون واسطه به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.
معتمدیان به شرایط عمومی محدودکننده ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا با هدف پیشگیری نیز اشاره و بیان کرد: امکان ملاقات حضوری به این خاطر میسور نیست لذا هم‌اینک پاسخگویی مستمر به مردم از طریق سامانه سامد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسوولان موظف به پاسخگویی مستقیم به مشکلات و درخواستهای مشروع مردم هستند.  
وی ادامه داد: برخی موضوعات و مشکلات وجود دارند که سالها است حل نشده‌اند و نیاز به پیگیری دارند بنابراین مدیران باید ضمن رسیدگی به آنها، تلاش کنند تا هیچ مشکلی بر زمین نماند زیرا چنین تعلل غیرقابل قبولی به هیچوجه زیبنده مردم شریف ایران زمین نیست.  
استاندار خراسان رضوی بر اولویتمندی ویژه خدمت و پاسخگویی به مردم و افکار عمومی تاکید و بیان کرد: همه مدیران استان و مسوولان دستگاههای اجرایی باید همیشه با سرعت و چابکی در این چارچوب پاسخگو باشند.
خراسان رضوی از استانهای پیشگام کشور در بهره‌گیری از سامانه پاسخگویی مستقیم مدیران دولتی به مردم (سامد) است که از حدود چهار سال پیش تاکنون در این استان دایر شده و فعال است.
امسال تاکنون در چارچوب فعالیت سامانه سامد ۱۴۶ مدیر ارشد دستگاههای اجرایی خراسان رضوی هر هفته با حضور در محل دفتر بازرسی و  رسیدگی به شکایات استانداری خراسان رضوی بطور مستقیم پاسخگوی پرسشها، مشکلات و درخواستهای آحاد مختلف مردم بوده‌اند.  
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مدیران ارشد همه دستگاههای اجرایی در چارچوب سامانه سامد از طریق شماره تلفن ۱۱۱ هر هفته پاسخگوی تماسهای مردم هستند.  

ناصر فخر موحد افزود: استاندار خراسان رضوی نیز به عنوان مقام عالی استان امروز در همین بستر پاسخگوی تماسهای شهروندان خراسانی از اقصی نقاط این استان بود.

وی ادامه داد: امروز ۲۳ نفر از شهروندان خراسانی در قالب سامانه سامد بطور مستقیم با استاندار خرسان رضوی تماس گرفته و گفتگو کردند.  

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: این شهروندان از شهرستانهای مشهد، قوچان، درگز، تایباد، بجستان، گناباد، تربت‌حیدریه، چناران و نیشابور با استاندار تماس گرفته و طی گفتگو با معتمدیان مشکلات خود را مطرح کردند.
وی "درخواست تسهیلات بانکی، شتاب در اجرای پروژه‌های عمرانی، تقاضای کمک معیشتی، درخواست تمدید مجوز، اشتغال، تقاضای جابه‌جایی محل خدمت و درخواست برگزاری کمیسیون تعیین درصد ایثارگری" را بخشی از موضوعات مطرح شده از سوی مردم با استاندار خراسان رضوی در تماسهای امروز آنها برشمرد.  
"سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت" با عنوان مخفف "سامد" از سوی دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شده است.  

خراسان رضوی با ۸.۱ درصد از کل جمعیت کشور، شش میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر ساکن در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.  

همچنین ۵۰.۴ درصد جمعیت خراسان رضوی را مردان و ۴۹.۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. جمعیت قشر جوان این استان نیز یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۸۶۱ نفر است.

پس از مشهد با سه و نیم میلیون نفر جمعیت، به ترتیب شهرستانهای "نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و تربت‌جام" بیشترین جمعیت و "داورزن، زاوه و فیروزه" کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.  

خراسان رضوی ۳۳ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا دارد.  به این ترتیب ۷۷ شهرداری و دو هزار و ۴۳۴ دهیاری در خراسان رضوی فعالیت دارند.   

استان خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور را در اختیار دارد.

نظام اداری دولتی در خراسان رضوی نیز شامل ۱۰۶ دستگاه اجرایی با ۱۵۲ هزار کارمند است که ۴۹ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.