پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران که از اردیبهشت سال ۹۷ آغاز شد، حالا بعد از گذشت بیش از دو سال، به گفته مدیرکل اداره هنرهای تجسمی به پایان رسیده و قرار است به‌زودی و با اعلام برنامه‌های جدید موزه، افتتاح شود.

مرمت موزه هنرهای معاصر تمام شد/ افتتاح نزدیک است

به گزارش قدس آنلاین، هادی مظفری مدیرکل اداره هنرهای تجسمی درباره وضعیت پروژه بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران با بیان اینکه بازسازی موزه به پایان رسیده است و در حال آماده‌سازی نمایشگاه افتتاحیه هستیم، اظهار کرد: به‌زودی نشست خبری برگزار و زمان افتتاح و برنامه‌های موزه اعلام می‌شود. ما منتظر فرا رسیدن موقعیت مناسب برای افتتاح موزه بودیم و هم‌اکنون با توجه به نارنجی شدن وضعیت تهران، به نظر می‌رسد که شرایط برای بازگشایی موزه‌ها فراهم می‌شود. 

موزه هنرهای معاصر تهران که حالا بیش از ۴۰ سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد، یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن محسوب می‌شود که دارای آثار هنری زیادی از دوره تاریخی پایان جنگ جهانی دوم تا دهه ۱۹۸۰ است. گفته می‌شود این مجموعه یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی در جهان است که همه جنبش‌های هنری قرن ۱۹ و ۲۰ را پوشش می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرف بازسازی موزه شده است.

با این همه فرآیند بازسازی که قرار بود حدود شش ماه به طول بیانجامد، بیش از دو سال به طول انجامیده است.

هادی مظفری (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی) و احسان آقایی (رئیس موزه هنرهای معاصر تهران) تیرماه سال گذشته با برگزاری یک نشست خبری «شرایط خاص این موزه و ارزش تاریخی که دارد را از دلایل طولانی شدن فرآیند مرمت و بازسازی» عنوان کردند. نوسانات زیاد قیمت‌ها در بازار و همچنین نداشتن سرعت لازم از سوی پیمان‌کار اول، دلایل دیگر این امر عنوان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از سوی دیگر مرمت گالری‌های موزه هنرهای معاصر برای نگهداری آثار گنجینه در مدت بازسازی موزه را از اصلی‌ترین دلایل طولانی شدن پروژه بازسازی این موزه عنوان کرده بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.