عوامل اصلی شبکه گستـرده کلاهبـرداری و اخـلال در نظـام ارزی که فعالیت غیرمجاز اقتصادی داشتند؛ در استان یزد شناسایی و دستگیر شدند.

انهـدام شبکه گسترده اخـلال در نظـام ارزی کشور توسط وزارت اطلاعات

قدس آنلاین: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، در راستای برخورد با سوء استفاده‌ های صورت گرفته در تعهدات ارزی، سربازان گمنام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان یزد، با اقدامات تخصصی اطلاعاتی و عملیاتی، 8 نفر از عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخـلال در نظـام اقتصادی و ارزی کشور، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.

این شبکه با استفاده از شرکت های پوششی در خارج از کشور و صدور پیش فاکتورهای صوری، از بانک مرکزی بالغ بر 150 میلیون یورو سوء استفاده نموده و با فروش آن در بازار آزاد، اقدام به تحصیل مال نامشروع و قاچاق ارز کرده است.
بر اساس اعترافات و اسناد و مدارک پرونده، متهمان اقدام به تبانی و پرداخت رشوه، استفاده از کارت‌های بازرگانی و حساب های بانکی اجاره ای، پولشویی، تخلفات گمرکی، فرار مالیاتی و جعل اسناد حمل کالا کرده و از این طریق بیش از ده هزار میلیارد ریال از حقوق بیت المال را تضییع نمودند. 
شایان ذکر است گردش حساب ‌های بانکی متعلق به شبکه مذکور بیش از 300 هزار میلیارد ریال بوده است.
در این عملیات، مقادیر قابل توجه‌ای ارز، اسناد بانکی، حواله های صوری و جعلی و مهرهای شرکت‌ های پوششی خارجی کشف و ضبط گردید.
مردم شریف ایران در صورت مشاهده هرگونه تخلف ارزی، مراتب را با شماره 113 ستاد خبری وزارت اطلاعات در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.