رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: نهضت جهش تولید بلند مدت و سه ساله در این سازمان تعریف شده است تا بتواند حرکتی اثرگذار باشد.

 نهضت جهش تولید بلند مدت تعریف شده است

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ محمد زهرایی امروز در چهارمین مرحله رزمایش کمک های مومنانه در مشهد افزود: بر همین اساس ایجاد اشتغال، تهیه مسکن محرومان در محله‌های حاشیه شهر و روستا، آزادی زندانیان و کمک به حل مشکلات بهداشت و درمان در مسیر حرکت جامع محرومیت‌زدایی و جهش تولید تعریف شده است.

وی ادامه داد: تهیه ۳ هزار و ۷۱۲ واحد مسکن برای اقشار کمتر برخوردار جامعه با حرکت نهضت کمک مومنانه آغاز شد و امیدوار هستیم در خاتمه به بیش از ۲۰۰ هزار مسکن برای محرومان برسد.  

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: در موضوع اشتغال‌زایی نیز با همکاری بسیج اقشار کشاورزی، صنعت، کارگری و اصناف، طرح‌های خوبی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در رفع معضل بیکاری تاثیر گذار باشد.

زهرایی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر مخرب آن بر اقشار مختلف جامعه افزود: برای مقابله با کرونا،  بسیج سازندگی ۲ ماموریت ویژه را بر عهده گرفت که یکی از آنها کمک به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و پیگیری تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.  

وی ادامه داد: در کمیته جهادگرانه و حمایت از کمک مومنانه که با یاری اقشار ۲۲گانه بسیج صورت می‌پذیرد، به صورت هدفمند به نیازمندان و افرادی که در این طرح مورد شناسایی و قرنطینه قرار گرفته‌اند خدمت رسانی خواهد شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: بر همین اساس یک بانک اطلاعاتی توسط سرمایه نیروی انسانی بسیج با کمک سپاه‌های استانی و پایگاه‌های مقاومت هر منطقه تعریف شده است تا افرادی که در تنگنای معیشتی و یا دچار آسیب شده‌اند در نهضت کمک مومنانه مورد رسیدگی و یاری قرار گیرند.

زهرایی با اشاره به این که در ابتدای شیوع ویروس کرونا فقط تهیه بسته معیشتی تعریف شده بود افزود: با تداوم شیوع کرونا و با نگاه مدبرانه رهبر  انقلاب، خدمات رسانی به مردم گسترش یافت و تهیه جهیزیه، کمک به ازدواج آسان جوانان، سبک زندگی اسلامی، آزاد سازی زندانیان، تهیه و تعمیر مسکن افراد کمتر برخوردار جامعه، تهیه نوشت افزار و همچنین کمک به موضوعات بهداشتی و درمانی در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: مرحله نخست کمک مومنامه از ابتدای هفته وحدت آغاز شد و تا پایان هفته بسیج ادامه یافت بر همین اساس تا پایان سال جاری چند مرحله کمک مومنانه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با همکاری کمیته ادیان، کمک‌های مومنانه مردم در آغاز سال میلادی جدید میان خانواده‌های هموطنان سایر ادیان الهی که به واسطه کرونا دچار مشکل شده‌اند، توزیع خواهد شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: مرحله بعدی این طرح، همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام می شود و سپس در بازه زمانی دهه مبارک فجر تا پایان سال نیز مرحله دیگری از خدمات تخصصی به مردم توسط گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج و زیر نظر سپاه هر استان به عنوان فرمانده عملیاتی و به اقتضای هر استان انجام می‌شود.

همچنین در این مراسم فرمانده ناحیه مسلم مشهد نیز گفت: ناحیه مسلم با وسعت ۲۰۵ کیلومتر مربع  دارای ۳۲۷ هزار نفر جمعیت است که در مراسم امروز شاهد افتتاح ۲ کارگاه اشتغال مشاغل خانگی و همچنین تحویل ۲ باب منزل از مجموع ۳۴ منزل احداثی و تعمیری توسط بسیجیان این ناحیه هستیم.

سرهنگ  محمد شریف افزود: با همکاری بسیج ادارات شهید عباسپور، ۲۲۰ بسته معیشتی در قالب چهارمین مرحله رزمایش کمک های مومنانه در میان نیازمندان این منطقه توزیع خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.