سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مقایسه ۱۲ قلم کالا در گروه آهن‌آلات و مصالح ساختمانی طی یک ماه گذشته نشان دهنده کاهش قیمت یا عدم تغییر قیمت این کالاها در استان است.

قیمت آهن‌آلات ساختمانی در خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد ساعدی روز گذشته در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: در بازه زمانی ۲۱ آبان ماه تا ۲۱ آذرماه قیمت پروفیل، انواع میلگرد و نبشی بین ۶ تا ۱۲ درصد کاهش یافته و قیمت شن، روغن موتور، گچ سفید، سیمان، آجر و تیرآهن ۱۴ در استان تغییری نداشته است.

وی اضافه کرد: مقایسه قیمت ۱۸ قلم کالا در گروه مواد غذایی استان از ۲۱ آبان ماه تا ۲۱ آذرماه امسال نشان می‌دهد که سیب زمینی، روغن نباتی، خرما، موز، شکر، روغن مایع و نخود کرمانشاهی بین چهار تا ۲۲ درصد افزایش یافته و قیمت چهار قلم کالا در گروه مواد غذایی بدون تغییر بوده و قیمت هفت قلم کالا از جمله لوبیا قرمز، برنج پاکستانی، عدس، برنج هندی، پیاز، گوجه فرنگی و چای بین پنج تا ۱۶ درصد کاهش یافته است.

 سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مقایسه قیمت پنج قلم کالا در گروه نهاده‌های استان در بازه زمانی مزبور نشان می‌دهد که چهار قلم کالا با کاهش و یک قلم کالا با افزایش قیمت همراه بوده است، همچنین در این مدت قیمت هفت قلم مواد پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت مرغ و گوشت قرمز در بازه زمانی مزبور در خراسان رضوی بین ۶ تا یک درصد و قیمت سه قلم مواد لبنی نیز افزایش داشته است.

ساعدی افزود: در بازه زمانی ۲۱ آبان ماه تا ۲۱ آذرماه قیمت گوشت مرغ، گوشت لاشه گوساله، تخم مرغ در خراسان رضوی از میانگین قیمتی آنها در کشور کمتر اما قیمت شکر، گوشت گوساله، برنج پاکستانی و لوبیا قرمز از میانگین قیمت کشوری آنها بیشتر بوده است.

وی اضافه کرد: طرح تشدید نظارت و بازرسی از هشتم آذرماه در قالب راه‌اندازی ۱۱ پایگاه ثابت در مشهد آغاز شده است که در این طرح، تشدید نظارت بر بازار با همکاری بازرسی اتاق اصناف، بسیج اصناف، بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت، پشتیبانی شهرداری مشهد انجام می‌گیرد که اولویت، بازرسی این پایگاه‌ها علاوه بر رسیدگی به شکایات مردمی، کالاهای اساسی نظیر آرد و نان، روغن، برنج، مرغ و تخم مرغ است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.