عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ که به مجلس ارائه شده براساس مولفه‌های واقعی تنظیم نشده است.

مولفه‌های بودجه ۱۴۰۰ واقعی نیست/ وابستگی به نفت ۴ برابر شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر عنابستانی درباره بودجه سال آینده بیان داشت: بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۰ نوشته شده در حقیقت بودجه‌ای برای اجرا نشدن است چرا که نواقص بسیار زیادی دارد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: بودجه سال ۱۳۹۹ که مجلس آن را رد کرد اما دولت بدون نظر مجلس و با سوء استفاده از شرایط کرونا آن را تدوین کرد و متاسفانه بودجه سال ۱۴۰۰ هم با همین مبنا نوشته شده و هیچ کدام از مولفه‌های واقعی بودجه در آن رعایت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده اتکاء به نفت ۴ برابر شده و رقمی که برای دلار در نظر گرفته شده اصلا واقعی نیست؛  همچنین رقم قیمت نفت و قیمت فروش آن و درآمدهای ناشی از آن از جمله درآمد مالیاتی مبتنی بر پارامترهای واقعی نیست.

عنابستانی تصریح کرد: همچنین نسبت هزینه‌های جاری به هزینه‌های عمرانی بسیار بالاست و حدود سه چهارم بودجه را هزینه‌های جاری تشکیل می‌دهد که اصلا مبتنی بر اصول بهره‌وری بودجه نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده معتقدم این بودجه باید رد شود و دولت مجدد آن را اصلاح کند و ما حتما در این زمینه پیگیری‌های لازم را در مجلس خواهیم کرد.

وی درباره افتتاح پروژه‌های جدید در شهرستان سبزوار عنوان داشت: بسیاری از پروژه‌هایی که بهره‌برداری می‌شود واقعی نیست اما ما به دنبال این هستیم اگر دبیرخانه شورای عالی مناطق ما را همراهی کند خبر خوبی درباره افتتاح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار دهیم.

عنابستانی اظهار داشت: این منطقه می‌تواند موتور اقتصادی شرق کشور باشد و می‌تواند نخستین منطقه اقتصادی شود که در فضای سرزمینی و بین  شهرستان‌های سبزوار و نیشابور افتتاح می‌شود و تاثیر زیادی بر اقتصاد استان می‌تواند داشته باشد و قبل از دهه فجر درصددیم این منطقه اقتصادی آغاز به کار شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.