نفر اول شطرنج جهان می گوید که در سنین جوانی تفاوت زیادی بین دختران و پسران  شطرنج باز وجود ندارد.

 نفر اول شطرنج جهان درباره مینی سریال «ملکه گامبی» چه می‌گوید؟

قدس آنلاین: پخش مینی سریال "ملکه گامبی" باعث شده که استقبال مردم به شطرنج بیش از گذشته شود. مینی سریال ملکه گامبی به کارگردانی مشترک اسکات آلن، اسکات فرانک و آلن اسکات به تازگی پخش فصل اول خود را پشت سر گذاشته و با استقبال مردم و شطرنج بازان روبه رو شده است. 

داستان این سریال در مورد زندگی دختربچه‌ای یتیم است که نبوغ بالایی در شطرنج دارد. داستان سریال از کتابی اثر والتر تویس گرفته  شده که در سال ۱۹۸۳ منتشر شده بود.

پس از انتشار این سریال بسیاری از مردم به شطرنج علاقه پیدا کردند به طوری که جستجوی کلمه شطرنج در سایت های خرید و  فروش اینترنتی در آمریکا حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.  

به گفته کارشناسان شخصیت اصلی این سریال، بث هارمون  زن جوانی بوده که مصمم است در ورزش مردسالارانه خود را نشان دهد و این خود عاملی بوده که قلب مخاطبان به دیدن این فیلم تسخیر شود.

از نظر مگنوس کارلسن، بهترین شطرنج باز جهان و قهرمان فعلی شطرنج جهان ، تجربه بث در این سریال خیلی دور از تجربه او نیست چرا که کارلسن مانند بث هارمون یک کودک اعجوبه بود و در ۱۳ سالگی توانسته بود به یک استاد بزرگ تبدیل شود.
کارلسن درباره تجربیات خود گفت: من در سنین کم و جوانی با بزرگسالان بازی می کردم و واضح است که آنها فوراً باور نمی کردند که من هم قدرتمندم. اما وقتی مردم درک کنند شما می توانید خوب بازی کنید، حرکت ها به جای شما سخن می گویند.
او اضافه کرد: بسیار دوست داشتم ببینم که در این سریال، بث موفق شده احترام همه شطرنج بازان را به دست آورد چرا که همه فهمیدند او با سن و تجربه کم بازیکن بسیار خوبی است. این سریال  نوعی منعکس کننده تجربه من در نوجوانی است. 
نفر اول شطرنج جهان بیان می‌دارد که بت قطعا می تواند الگویی برای زنان و دختران که می خواهند شطرنج بازی کنند، باشد چرا که در گذشته شطرنج با زنان مهربان نبوده است.
کارلسن در خصوص شطرنج بازی کردن دختران و زنان، گفت: از تجربیاتی که از سفر به دور دنیا دارم متوجه شدم که در سنین جوانی تفاوت زیادی بین دختران و پسران شطرنج باز وجود ندارد. دختران به اندازه پسران مجذوب و علاقه مند به شطرنج هستند.

ستاره شطرنج جهان هم از این فیلم رضایت داشته و اعلام کرد که تماشای این فیلم برای او لذت بخش بوده و او هم این سریال را دوست دارد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.