گیلان- فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا ۲۲ آذرماه ۸۱ نفر مبتلا به کرونا در رشت شناسایی شدند.

۸۱ نفر مبتلا به کرونا در طرح غربالگری خانه به خانه در رشت شناسایی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سپاه گیلان؛ سرهنگ سید اکبر قاسمی اظهار داشت: مدت ۱۲ روز است که طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان گیلان و شهر رشت آغاز شده که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای میان سپاه ناحیه مرکزی رشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان امضا شد که از ظرفیت مجموعه بسیج برای طرح غربالگری خانه به خانه استفاده شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: در این طرح تا امروز حدود ۸۱ هزار نفر از خانواده‌های مردم شهر رشت مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد تا شامگاه شنبه ۲۲ آذر ۸۱ نفر مورد مشکوک به کرونا شناسایی شدند و افرادی که نیاز به انتقال به مراکز درمانی داشتند با هماهنگی‌های انجام شده با مراکز بهداشت به مراکز درمانی معرفی شدند.

قاسمی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد که لازم بود پزشک به درب خانه مراجعه کند و آزمایشاتی انجام دهد اقدامات لازم انجام شد و همچنین در این راستا ارائه توصیه‌های بهداشتی، ارائه بروشورهای آموزشی و در بعضی موارد قرنطینه خانگی را نیز در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه مردم گیلان همیشه در طرح‌هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجرا شده با بصیرت و استقبال خوبی مشارکت دارند گفت: انتظار داریم که در طرح مذکور نیز مشارکت همیشگی را داشته باشند تا بتوانیم با یک کار جهادی ظرف مدت یک ماه طرح غربالگری چهره به چهره را در شهر رشت به اتمام برسانیم.

قاسمی عنوان کرد: در این طرح در هر خانه یک سفیر سلامت انتخاب می‌شود و شماره تماس سلامت دفاع زیستی پایگاه‌های مقاومت بسیج، سلامت دفاع زیستی حوزه‌های مقاومت بسیج و همچنین شماره تماس ۴۰۳۰ دانشگاه علوم پزشکی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده هرگونه علائم با این شماره تماس‌ها ارتباط برقرار کنند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه توصیه ما به خانواده‌ها این است که اگر می‌خواهیم این ویروس ریشه‌کن شود باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم گفت: همانطور که در عید نوروز امسال با محدود کردن دید و بازدیدها شاهد نتیجه خوبی بودیم در این ایام و شب یلدای پیش رو نیز باید دورهمی‌ها را محدود و یا لغو کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون دورهمی‌های خانوادگی محل خوبی برای انتقال ویروس کرونا است به همین دلیل خانواده‌ها باید این دورهمی‌ها را لغو کرده و یا از طریق فضای مجازی با یکدیگر ارتباط داشته باشند و شب یلدا را به شکل دیگری برگزار کنند؛ اگر این توصیه‌ها جدی گرفته نشود قطعاً دوباره سیر شیوع بیماری کرونا ادامه می‌یابد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعاً ضرر آن به خود مردم، اقتصاد جامعه و اصناف می‌رسد و همچنین از طرفی جامعه پزشکی ما در تلاشند که خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کنند و ما نیز در مقابل باید کاری کنیم که زحمت جامعه پزشکی و کادر درمانی بیش از این نشود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: از مردم فهیم و ولایت‌مدار استان گیلان که همواره حامی بسیجیان بوده و در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز همراه ما بودند تشکر می‌کنم و همچنین از اصحاب رسانه و صداوسیما به جهت اینکه مبلغ خوبی برای این طرح بوده و لحظه به لحظه خلق این حماسه توسط بسیجیان را ثبت کردند، سپاسگزارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.