رییس حفاظت محیط زیست شهرستان درگز گفت: لاشه ۱۳ قطعه کبک وحشی از صیادان متخلف در پارک ملی تندوره کشف و شکارچیان به دست ماموران یگان حفاظت درگز بازداشت شدند.

سه شکارچی غیر مجاز در پارک ملی تندوره درگز دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، موسی غلام‌زاده سراب افزود: با توجه به گزارش دریافتی از همیاران محیط زیست در ارتباط با صید غیر مجاز پرندگان وحشی کبک و تیهو توسط تعدادی از اهالی متخلف روستاهای حاشیه پارک ملی تندوره، ماموران یگان به منظور پایش شبانه پارک ملی تندوره و برخورد با متخلفان وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: ماموران یگان با استقرار شبانه در محل، ساعت ۲۳ موفق شدند یک گروه سه نفره از صیادان غیرمجاز را که از طریق پروژکتورکشی در حال صید کبک وحشی در ارتفاعات چرلاق پارک ملی تندوره بودند دستگیر کنند و از آنان لاشه ۱۳ قطعه کبک وحشی، ۲ دستگاه چراغ قوه و ۲ دستگاه موتورسیکلت را کشف و توقیف کنند که طبق دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان درگز، متهمان شبانه تحویل پلیس آگاهی شهرستان شدند.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان درگز گفت: متخلفان ضمن معرفی به مراجع قضایی به استناد مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست بابت صید هر قطعه کبک به مبلغ سه میلیون ریال و در مجموع به مبلغ ۳۹ میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست مجازات شدند و طبق مجازات مقرر در قوانین شکار و صیدغیرمجاز در پارک ملی به مجازات حبس از ۹۱ روز تا سه سال و یا جزای نقدی ۶۰ میلیون تا ۸۵ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

غلام زاده افزود: با آغاز فصل سرما و بارش برف، شاهد هجوم گونه های جانوری از قبیل قوچ و میش و پرندگان وحشی به اراضی اطراف روستاها و مناطق پایین دست هستیم لذا از تمامی شهروندان و دوستداران محیط زیست درخواست می شود با احساس مسوولیت در قبال حفظ محیط زیست و تنوع زیستی شهرستان به عنوان سرمایه ملی، از شکار گونه های جانوری پرهیز و هرگونه تخلف زیست محیطی در طول شبانه روز را به شماره ۰۹۱۵۹۸۲۲۳۹۷ گزارش دهند.

وی ضمن قدردانی و تشکر از همیاران محیط زیست و دادستان شهرستان درگز در برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در راستای تحقق اهداف سازمانی و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی به صورت مستمر و شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه شهرستان با بیتوته شبانه به گشت و کنترل پرداخته و با شکارچیان غیرمجاز برخورد خواهند کرد.

شهرستان درگز در فاصله ۲۶۴ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.