یک شبکه خبری ترکیه‌ای نوشت، این واقعیت که ایران در توسعه برنامه‌ای هسته‌ای بر موانع فناوری غلبه کرده، باعث افتخار ایرانیان است و با کشته شدن یکی از دانشمندان این کشور ، دانش هسته‌ای ایران از بین نمی‌رود.

تی‌آرتی:ترور فخری‌زاده، ملی‌گرایی هسته‌ای را از بین نخواهد برد

قدس آنلاین: وبگاه شبکه خبری ترکیه‌ای روز دوشنبه در گزارشی در زمینه ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند دفاعی هسته‌ای ایران نوشت، در این ترور فقط یک نفر کشته شد، اما باعث ترغیب نسل جدیدی از ایرانیان برای پیگیری علوم هسته‌ای، به عنوان بخشی از «ملی گرایی هسته ای ایرانی» خواهد شد.

در بخشی از گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» آمده است،  موضوع هسته‌ای برای ایرانیان نوعی غرور ملی است.  این موضوع در مورد شناخت مشروعیت انقلاب ایران توسط غرب است. دیر یا زود، ایالات متحده، انگلیس و بقیه مجبورند برحسب شرایط عادلانه با ایران تعامل کنند.

در بخش دیگر این گزارش آمده است، ملی گرایی هسته‌ای موضوع دیگری از مشاهده یک نقطه وحدت در داخل ایران است. این واقعیت که ایران در تهیه چنین برنامه‌ای بر موانع فناوری غلبه کرده، باعث افتخار ایرانیان است. نقض حاکمیت آن و ترور دانشمندان هسته‌ای آن در خاک ایران، فقط این ملی گرایی را ملتهب می‌کند.

 در بخش دیگر این گزارش این شبکه خبری آمده است، آن‌هایی که پشت این  ترور قرار داشتند تلاش کردند برنامه هسته‌ای ایران را تضعیف کنند، اما این اقدامات اثر موقتی دارد و بعد از ترور محسن فخری زاده  شمار زیادی دانشجوی رشته‌های دیگر به علوم هسته‌ای روی آورده‌اند. کسانی که پشت این ترور هستند ممکن است فخری زاده را کشته باشند، اما اقدام آن‌ها منجر به ظهور صدها دانشمند دیگر در آینده خواهد شد.

در خاتمه این مطلب آمده است این ترور نه تنها یک دانشمند ایرانی و غرور ملی ایران، بلکه دیپلماسی بین المللی را نیز هدف قرار داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.