۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
کد خبر: 732032

وزارت خزانه‌داری آمریکا با تکرار این ادعای بی‌اساس که رابرت لوینسون (جاسوس سیا) در سال ۲۰۰۷ در ایران ربوده شده است، ۲ شهروند ایرانی را در این ارتباط تحریم کرد.

آمریکا 2 شهروند ایرانی را تحریم کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه طی بیانیه‌ای از تحریم 2 شهروند ایرانی در ارتباط با پرونده ناپدید شدن «رابرت لوینسون» جاسوس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شده است که این 2 شهروند ایرانی با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ارتباط هستند و در آنچه آمریکایی‌ها «ربودن رابرت لیویسنون» می‌خوانند، دست داشته‌اند.

مقامات آمریکایی و خانواده «رابرت لوینسون» مأمور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا -که در پوشش کارمند بازنشسته بخش مبارزه با جرائم سازمان یافته پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به ایران سفر کرده است- در ماه مارس سال 2007 (اسفندماه 1385) در ایران ناپدید شده است.

مسئولان کشورمان بارها اتهامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر حضور رابرت لوینسون در ایران را رد کرده‌اند.

مقامات پلیس فدرال آمریکا همچنین مدعی شدند که لوینسون احتمالاً از سوی یک گروه ربوده شده و در منطقه مرزی بین ایران با افغانستان و پاکستان نگهداری می‌شود. ادعایی که هیچ گاه از سوی هیچ منبعی تأیید نشد.

همسر و پسر وی هم برای یافتن لوینسون به ایران سفر کردند اما تلاش‌ها برای یافتن وی بی‌ثمر بود زیرا وی در خاک ایران حضور ندارد.

در اواخر سال 2013 میلادی، آسوشیتدپرس گزارش داد که لوینسون، در یک پروژه و مأموریت تأییدنشده، برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) جاسوسی می‌کرده‌ است.

اواسط مهرماه امسال یک دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت 107 میلیون دلار غرامت به خانواده لوینسون و یک میلیارد و 300 میلیون دلار به عنوان جریمه به دولت آمریکا محکوم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.